Je omgeving is:
- Product: Invantive Bridge Online / Invantive Cloud
- Verbonden platform: Exact Online
- Consument: Power BI Desktop
- Betroffen bron:
ExactOnlineREST.Sync.SyncTransactionLines@eol - Power BI-fout:
OLE DB- of ODBC-fout: Het verzoek werd afgebroken: De verbinding werd onverwacht gesloten. - Belangrijk gedrag: de query kan worden bekeken/ververst in Power Query, maar hij faalt tijdens de volledige Power BI-modelverversing.
Er is één bijzonder belangrijke bevinding uit de eigen documentatie van Invantive: Invantive geeft aan dat de ruwe Sync...-tabellen niet worden aanbevolen voor normaal rapportagegebruik, tenzij je zelf de synchronisatielogica implementeert. Ze bevelen de overeenkomstige ...Incremental-tabellen aan, die intern omgaan met de Exact Online Sync API-complexiteit.
De documentatie van Invantive bevestigt dat SyncTransactionLines de Exact Online gesynchroniseerde transactieregelentabel is. Soortgelijke Power BI-verbinding-gesloten fouten zijn ook gemeld op het Invantive-forum, en Invantive verzoekt gebruikers herhaaldelijk om de Bridge Online Monitoring te inspecteren, omdat Power BI de werkelijke onderliggende Invantive itgen...-fout kan verbergen.
Dus voordat je post, zou ik alleen deze 3 punten verifiëren:
- Zoek in Bridge Online Monitoring één mislukte verversingsaanvraag en noteer de
itgen...-code, volledige boodschap, aanvraag-ID, HTTP-statusinformatie, tijdstempels en de getoonde SQL/tabel. Plaats geen bedrijfs-/klantidentificatiegegevens. - Controleer ongeveer hoeveel rijen
SyncTransactionLinesbevat en hoeveel Exact Online-administraties/bedrijven worden bevraagd. Grote transactieregelendatasets zijn een bekende factor in verversings- en timeoutproblemen. - Bevestig of er vlak voor het optreden van het probleem iets veranderd is: Exact-machtiging, wachtwoord/2FA, aantal bedrijven, rapport-/querywijzigingen, of dat het probleem gewoon begon zonder bekende wijziging.
Je kunt hieronder al de forumonderwerp maken en die drie stukken invullen zodra je ze hebt.
Voorgestelde forumtitel
Power BI volledige verversing mislukt op SyncTransactionLines met “verbinding werd onverwachts gesloten”
Forumvraag
Hallo,
Ik ervaar een terugkerend verversingsprobleem bij het laden van Exact Online-gegevens in Power BI Desktop via Invantive Bridge Online.
Omgeving
- Product: Invantive Bridge Online / Invantive Cloud
- Bronplatform: Exact Online
- Tool: Power BI Desktop
- OData-implementatie:
Implementation="2.0"- Betrokken tabel:
ExactOnlineREST.Sync.SyncTransactionLines@eolDe getroffen Power Query verbindt via een Invantive Bridge Online OData4-endpoint en navigeert naar:
ExactOnlineREST.Sync.SyncTransactionLines@eolTijdens een volledige Power BI-modelverversing faalt de query met:
OLE DB- of ODBC-fout: Het verzoek werd afgebroken: De verbinding werd onverwacht gesloten.Power BI annuleert daarna verschillende andere tabellen met:
Laden is geannuleerd door een fout bij het laden van een vorige tabel.Het ongebruikelijke deel is dat de getroffen query werkt wanneer deze afzonderlijk getest wordt in Power Query Editor. Ik kan succesvol:
- verbinden met de Invantive OData-endpoint;
- navigeren naar
SyncTransactionLines@eol;- de transactiedata bekijken;
- de query-vertoning verversen;
- de volgende Power Query-transformaties uitvoeren.
Echter, wanneer ik Alles Verversen gebruik en Power BI probeert het volledige model te laden, faalt
SyncTransactionLines@eolconsequent met het verbroken verbinding-bericht.De query voert ook een samenvoeging (merge) uit op het
Item-veld met een kleine dimensietabel en breidt twee attributen uit van die dimensie. Er wordt geen fout getoond bij het uitvoeren van deze transformaties in Power Query.Al uitgevoerde probleemoplossing
Ik heb parallelle laden in Power BI uitgeschakeld:
Opties → Huidig bestand → Gegevens laden → Parallel laden van tabellen → Eén (parallel laden uitschakelen)Het probleem bleef ongewijzigd.
Ik heb ook bevestigd dat de Invantive OData-bron zelf toegankelijk is en dat
SyncTransactionLines@eolsuccesvol kan worden bekeken.Bridge Online Monitoring
Voor één mislukte verversing toont Bridge Online Monitoring:
Aanvraag-ID: [geanonimiseerde aanvraag-ID] itgen code: [VOEG ITGEN CODE TOE] Status: [VOEG STATUS TOE] Start/eind tijdstempel: [VOEG TIJDSTEMPELS TOE] Fout: [VOEG GEANONIMISEERDE LETTERLIJKE FOUT TOE] Tabel: ExactOnlineREST.Sync.SyncTransactionLines@eolIk zal een geanonimiseerde screenshot van Bridge Online Monitoring bijvoegen waarop de aanvraag-ID, statuscode, tijdstempels, foutmelding, SQL-uitspraak en tabelnaam worden getoond.
De geschatte grootte van de transactieregelendataset is:
Rijen: [GESCHAT AANTAL RIJEN] Aantal Exact Online-administraties: [AANTAL]Het probleem begon rond:
[DATUM / PERIODE]Recente veranderingen voordat het probleem begon:
[GEEN / BESCHRIJF WIJZIGING]In de Invantive-documentatie vond ik dat direct gebruik van de
Sync...-tabellen over het algemeen niet wordt aanbevolen, tenzij de synchronisatielogica expliciet wordt afgehandeld, en dat de overeenkomstige...Incremental-tabellen normaal worden aanbevolen.Zou je daarom aanraden om te vervangen:
ExactOnlineREST.Sync.SyncTransactionLines@eoldoor:
ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eolvoor dit Power BI-geval?
Of geeft de Bridge Online Monitoring-informatie aan dat de mislukking in plaats daarvan wordt veroorzaakt door een timeout, onderbreking van de Exact Online API-verbinding, datasetgrootte, of een ander Bridge Online-probleem?
Ik zou graag de onderliggende oorzaak willen begrijpen voordat ik het Power BI-datamodel verander.
Dank je.