Bij het verversen van een rapport treedt de volgende melding op:
Refresh failed:
ACME - Financiele rapportage has failed to refresh.
Failure details:
Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource:
Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error:
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.
(eol: De datacontainer moet gerepareerd worden.
Vernieuw de aanmeldgegevens op de datacontainer en probeer het opnieuw. (itgenscr652, ef8c7af9-3603-40f4-86f2-81118b9b720b))
[Dito los voor versie 3 en versie 4]
Bij het scherm met de datacontainer zijn de details te vinden van de oorzaak dat de datacontainer reparatie behoeft. Zie hiervoor onder het kopje “Authenticatie” de velden:
Laatste Mislukte Opening (dient recent te zijn)
Berichtcode Laatste Mislukte Opening
Melding Laatste Mislukte Opening
Startdatum Reparatie Nodig (UTC)
Een veelvoorkomende oorzaak is:
itgenscr560
Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token.
Het access token kon niet worden verkregen.
Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘…’.
Deze itgenscr560 melding wordt op Exact Online meestal veroorzaakt door issues met de Exact Online API’s, waar we van mening zijn dat Exact voor het verversen van tokens een niet-optimaal en niet-robuust ontwerp heeft gemaakt. Vergelijkbare gevallen zijn:
Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.