Meer informatie hierover is te vinden op:
Bij het scherm met de datacontainer zijn de details te vinden van de oorzaak dat de datacontainer reparatie behoeft. Zie hiervoor onder het kopje “Authenticatie” de velden:
- Laatste Mislukte Opening (dient recent te zijn)
- Berichtcode Laatste Mislukte Opening
- Melding Laatste Mislukte Opening
- Startdatum Reparatie Nodig (UTC)
Een veelvoorkomende oorzaak is:
itgenscr560
Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token.
Het access token kon niet worden verkregen.
Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘…’.
Deze itgenscr560
melding wordt op Exact Online meestal veroorzaakt door issues met de Exact Online API’s, waar we van mening zijn dat Exact voor het verversen van tokens een niet-optimaal en niet-robuust ontwerp heeft gemaakt. Vergelijkbare gevallen zijn:
- Interne serverfout zonder toelichting (itgenscr560 refresh token expired)
- Terugkerende foutmelding autorisatie datacontainer Exact Online
- Itgenscr652 De datacontainer moet gerepareerd worden. Vernieuw de aanmeldgegevens op de datacontainer en probeer het opnieuw
Advies is om bij voorkomen van itgenscr560
in ieder geval te zorgen dat:
- de data dagelijks ververst wordt,
- de download niet direct of kort na middernacht te plannen (Exact Online is soms “halfweg” down),
- altijd een eigen client ID te gebruiken zoals beschreven in Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud.