Banktransactie uploaden naar Exact Online

Ik probeer in Exact Online de banktransactie up te loaden. Ik gebruik de format van General Ledger Transactions met het juiste dagboekboekcode van de betreffende bank. Maar krijg de melding dat de Regelnummer ongeldig is. Dit is het rapport wat ik terugkrijg:

<!-- Error - 10/18/2021 12:03:55 PM UTC: Onderwerp [GLTransactions] Ongeldig: Regelnummer (0) -->
<GLTransaction entry="547476"><Journal code="22" /><FinYear number="2021" /><FinPeriod number="1" /><GLTransactionLine><Date>2021-01-20</Date><FinYear number="2021" /><FinPeriod number="1" /><GLAccount code="130200" /><Description>JNL191592</Description><Note>[GMRIVEIMP:3048028--22-547476] Imported 10/18/2021 10:03 AM using Invantive Get My Report.</Note><Amount><Value>-158.83</Value></Amount></GLTransactionLine><GLTransactionLine><Date>2021-01-20</Date><FinYear number="2021" /><FinPeriod number="1" /><GLAccount code="412000" /><Costcenter code="105" /><Costunit code="1" /><Description>JNL191592</Description><Note>[GMRIVEIMP:3048028--22-547476] Imported 10/18/2021 10:03 AM using Invantive Get My Report.</Note><Amount><Value>158.83</Value></Amount></GLTransactionLine></GLTransaction>

Wat doe ik hier fout?

De foutmelding:

Onderwerp [GLTransactions] Ongeldig: Regelnummer (0)

is waarschijnlijk een foutmelding rechtstreeks uit Exact Online. De Exact Online Support weet hier ook meer van, maar een educated guess is dat het regelnummer niet meegegeven is in de XML. Exact Online is in .net geschreven, maar helaas wordt niet altijd rekening gehouden met “nullable” zijn van waardes. In .net wordt voor een ontbrekende numerieke waarde dan een 0 gebruikt.

De importmodule van Get My Report geeft in de resultaten ook een “payload” terug die rechtstreeks via de Exact Online Import XML-module ingelezen kan worden, om eventuele fouten in Get My Report als oorzaak uit te sluiten. Kopieer deze payload naar een los bestand, voeg eventueel kop- en voetregels toe en probeer de XML te importeren via het menu linksboven: Importeren/Exporteren.

Dat werkt prima voor een paar tot enkele honderden rijen. Zodra het aangeboden XML-formaat voldoet aan de Exact Online-specificaties kunnen ook honderdduizenden boekingen in 1x geladen worden via Get My Report.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.