Download boekingsregels vanuit Exact Online geeft leeg Excelbestand

Ophalen boekingsregels uit Exact Online.

Bij het ophalen van boekingsregels boekjaar 2025 tot 2026 en periode 8 tot 9 krijg ik geen data.
Voorheen ging dit altijd wel. Is er een beperking qua omvang o.i.d.

Het lukt niet om uw vraag in de context te plaatsen van applicatie en uitgevoerde actie.

Kunt u (liefst met wat geanonimiseerde screenshots) duiden waar het om gaat?

Het probleem ontstaat bij de applicatie Get My Report.

Kunt u het inleesbestand en het outputbestand mailen aan support@invantive.eu onder vermelding van “5948”?

Het gaat om de exportmodule “Boekingsregels”. De tekst is aangepast.

Deze module is geprobeerd met de gebruikte instellingen jaar 2025/2026, periode 8/9 voor een administratie.

Hierbij werd geen probleem geconstateerd; de boekingen waren aanwezig.

Advies is om nogmaals te proberen.

Mocht bij opnieuw proberen het probleem nog optreden, dan is advies om de (geanonimiseerde) inhoud van het werkblad “Parameters” toe te voegen als een afbeelding zoals hieronder getoond, inclusief het Verzoek ID:

Tot op heden geen oplossing, nog steeds krijg ik een leeg databestand zonder boekingsregels. Is het mogelijk om de oorzaak te achterhalen?

Mocht bij opnieuw proberen het probleem nog optreden, dan is advies om de (geanonimiseerde) inhoud van het werkblad “Parameters” toe te voegen als een afbeelding zoals hierboven getoond, inclusief het Verzoek ID.

Nog steeds geen data…

Dank voor de toevoeging!

Het Verzoek ID is:

0HNG47TFKOT0R:00000001

voor het rapport gmr-eol-transaction-lines met bijbehorende URL:

https://gmrappnl.invantive.com/Preset?preset=gmr-eol-transaction-lines&division_codes=341117&boekjaar_vanaf=2025&boekjaar_tot=2026&boekperiode_vanaf=8&boekperiode_tot=9&glaccountcodepattern=%25&itemcodepattern=%25&projectcodepattern=%25&accountnamepattern=%25&p_creator_id=&p_modifier_id=&p_gl_account_type=

Een aansluiting makend op de inhoud van de parameters geeft aan dat het veld “Bedrijf(en)” leeg is, terwijl er een divisiecode 341117 is meegegeven, die ook gevonden is.

Vreemd genoeg zijn zowel Exact Online Gebruiker als Exact Online Abonnementeigenaar leeg.

Een analist zal kijken of de oorzaak te achterhalen is.

Kunt u met de gebruikte Exact Online-gebruiker aanmelden op de Exact Online-website en daar wisselen naar de juiste administratie (waarschijnlijk 65 of 290)?

Na het wisselen zal de URL in de browser de divisiecode 341117 bevatten.

Kunt u vervolgens een geanonimiseerde schermafbeelding toevoegen van een willekeurige boeking in 2025 in het memoriaaldagboek van die administratie?

itgeneor382
Invantive licentiecontrole vereist toegang tot minimaal een actief Exact Online bedrijf van Exact Online klant 8134963.
Voor accountants: verleen de applicatie toegang tot een actief intern Exact Online bedrijf via het Exact Online hoofdmenu.
Voor ondernemers, zorg ervoor dat er nog minimaal een Exact Online bedrijf actief is.

Advies is om de blauwe hyperlinks onder de foutmelding aan te klikken en de daar geschetste oplossing door te voeren, of de tip uit de foutmelding. Zie bijvoorbeeld:

Helaas nog steeds geen oplossing.

Op dit moment zijn er geen activiteiten gepland inzake dit topic vanuit Invantive.

Advies is om het eerder aangehaalde advies uit te voeren.

In de vorm van een kort consult is de situatie bestudeerd.

Het betreft een aantal administraties die samen een abonnement aangegaan zijn op Exact Online in de vorm van Exact Online Premium voor wholesale.

Vanuit dit Premium-abonnement wordt bij wisseling naar de Premium-administraties voor de accountancy-user (kantoorgebruiker) onderwater een aparte user aangemaakt in One Identity volgens Exact Online Support. Deze onderwatergebruiker zou toegang moeten hebben tot alle data in het Exact Online Premium-abonnement. Echter, het is visueel gecontroleerd dat boekingen niet zichtbaar zijn in de Exact Online-website voor deze administratie.

De onderwatergebruiker lijkt niet zichtbaar in het scherm “Overzicht Gebruikers”; dit lijkt logisch en in lijn met het gedrag binnen Exact Online SaaS. De administraties van de Premium-klant zijn ook niet terug te vinden in het scherm “Overzicht Administraties” binnen het accountancy-abonnement; dit lijkt logisch. Binnen het Premium-abonnement is de accountant wel te vinden bij “Mijn accountant”; dit lijkt logisch.

Volgens Exact Support (case 05358024) krijgt een accountant rechten op alle gegevens als een koppeling gemaakt wordt met een accountant. Andersom kan een accountant wel instellen dat de ondernemer zelf niet alles kan muteren.

Voor API-gebruik kan voor de accountancy-kantoorgebruiker geen data opgehaald worden. Het is wel mogelijk dat Exact op verzoek van de Premium-abonnementhouder een gratis gebruiker toevoegt aan het contract van de Premium-klant. Om die te kunnen gebruiken is bij Invantive echter wel een separaat Office Premium-abonnement nodig.

Voor de analyse van het niet kunnen opvragen via de Exact-website zal Exact Support zelf contact opnemen ter verkrijging van delegatie vanuit binnen het Premium-abonnement.