Alternatief voor Get My Report module Boekingsregels

Ik gebruik Get My Report om alle boekingsregels uit Exact te halen en vervolgens eigen rapporten te maken. Echter als ik alle data YTD van 2023 wil ophalen kost me dat 23 minuten.

Is er een snellere manier/andere oplossing om dit te doen, want eigenlijk wil ik de data van meerdere jaren in 1x ophalen, maar weet niet hoe lang dat gaat duren.

Er zijn meerdere alternatieven binnen het abonnement zoals Invantive Cloud, en daarnaast kan het zijn dat de prestaties niet beter of slechter worden als er meer of minder geselecterd wordt.

Om hoeveel administraties gaat het?

Welk aantal staat er in het werkblad “RowCounts” bij “Transactieregels (Gesynchroniseerd)” bij het opvragen van de Omgevingsanalyse (link: Get My Report for Exact Online | Invantive)?

Welke parameters worden opgegeven in de boekingsregelsmodule?

Het gaat om 1 administratie met 570.602 regels. De parameters waren alle boekingsregels van 2023.

De te verwachten snelheid met deze parameters is 3-5 seconden per 1.000 regels. Een hogere snelheid bij initieel en real-time ophalen is technisch niet mogelijk op Exact Online.

Het is onbekend hoeveel boekingsregels er in 2023 waren, maar dit zou de gangbare snelheid moeten zijn. De snelheid kan lager liggen als de Invantive Cloud of Exact Online druk zijn. Dit is normaliter vooral het geval rond het begin van een nieuwe BTW-periode; de systeembelasting is bijvoorbeeld 5x hoger dan regulier, waardoor tijden zelfs tot een factor 10 kunnen oplopen op sommige processen.

Mocht het om vaker ophalen gaan, dan is het advies om met Invantive Cloud, dat ook binnen hetzelfde abonnement gebruikt kan worden, de tabel TransactionLinesIncremental op te halen. Deze zal initieel dezelfde snelheid hebben, maar vanaf de tweede keer tot 10x sneller zijn.

Zie voor meer informatie:

Dank voor de toelichting en mocht het probleem aan blijven houden, dan zal ik de andere tabel gaan gebruiken.

1 like

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.