Barcode via SQL for Excel binnenhalen als tekst: voorloopnullen verdwijnen

Graag zou ik willen weten hoe ik een barcode als een vaste (tekst) waarde binnen kan halen met SQL for Excel.
Barcode bestaat uit 14 cijfers startend met “00”. Deze worden bij binnen laden naar excel weggelaten. Op die manier klopt mijn barcode dus niet meer.
Iemand een idee?

Bedankt.

De barcode zal met een query op Items binnengehaald worden of met een Excel formule.

Echter, Microsoft Excel zal bij het plaatsen van de barcode uit Exact Online in een Excel cel zijn eigen formattering er op loslaten. Met de instelling “General” / “Algemeen” als lay-out op de cel zullen de voorloopnullen verdwijnen en wordt de barcode een getal, terwijl het een tekst moet blijven.

In het geval van een formule is het verstandig om de lay-out om te zetten naar “Text” / “Tekst”.

In het geval van een blok in Invantive Control met daaronder een query dient de layout-range opgegeven de barcode op te maken als “Text” / “Tekst”.

Dit probleem doet zich ook voor bij bijvoorbeeld een grootboekrekening “0130”. Als de Excel-cel niet de opmaak “Tekst” heeft, dan wordt dit automatisch “130”.