Batchbestand sluit niet af nadat alle opdrachten van curl zijn verwerkt

Het batchbestand sluit niet af als de verwerking van curl is afgerond.

image

Voor zover te overzien staat dit los van de Invantive-oplossing en betreft het een configuratie-issue of bug van curl.

Advies is om een lokale IT-beheerder hierbij te betrekken.

Bijzonder. Dat ben ik zelf.

Ik zie dat de connectie met teamleader open blijft staan, ondanks dat alle query’s zijn verwerkt.
En dan krijg ik een limit melding van de Invantive Cloud en kan ik niet verder.
Ik hou een logbestand bij op basis van de batch bestanden.

Zie bijvoorbeeld sales. Sales en Projecten zit in één batch. Doordat projecten open blijft staan, start de sales niet op vanwege de limit melding.
Dat is ook zo voor de ander batch met 2 apps.

Helaas is het niet mogelijk om u te helpen bij deze vraagstelling omdat dit kennis en dekking vereist voor uw lokale omgeving.

Advies is om een gerichte vraag te stellen met een reproductiescenario hoe het probleem rechtstreeks via Invantive-producten opgewekt kan worden.

Ik heb het een en ander geprobeerd op drie verschillende PC’s.

Standalone:

• Windows 11 Business, version 24H2 (sinds 12-10)
  • curl 8.9.1 libcurl 8.9.1 zlib 1.3 (release date 2024-07-31)
    Laptop 1:
  • Windows Home, version 23H2
  • curl 8.9.1 libcurl 8.9.1 zlib 1.3 (release date 2024-07-31)
    Laptop 2:
  • Windows 11 Business, version 23H2 (update naar 24H2 staat klaar)
  • curl 8.8.0 libcurl 8.8.0 zlib 1.3 (release date 2024-05-22)
  create or replace table [Meetings_2025]@sqlserver
  as
  select a.id, b.*, sysdateutc update
  from   Teamleader.V2.Users@teamleader a
  join Teamleader.V2.Meetings@teamleader(a.id) b
  where  (b.scheduled_at >= to_date('20250101', 'YYYYMMDD')
  and    b.scheduled_at <= to_date('20251231', 'YYYYMMDD'))

Batchbestand bevat:

set app=https://app-online.cloud/apps/xxxx/databases/xxxxx/modules/xxxx/
curl.exe -v -o %Logfile% --user xxxxxxx %app% 

Op laptop 2 (met oudere curl versie) werkt het inclusief stoppen van het batch bestand.
Op de ander 2 pc’s werkt het, maar stopt de batch niet. Die blijft open staan.

Fijn dat gelukt is een werkend configuratie te maken.

Advies is om de verschillen verder te analyseren en zo ook in de gewenste situatie hetzelfde resultaat te bereiken.

Heb ik dat niet gedaan dan? De nieuwste curl is blijkbaar het verschil. Windows versie blijkbaar niet.
En als ik de laptop laat updaten naar de nieuwste Windows versie, heeft die ook de latere curl en werkt dan waarschijnlijk ook niet.

Aan de Invantive-zijde qua softwaresupport zijn er geen plannen om een issue dat specifiek speelt bij een versie van curl te analyseren. We streven altijd naar de beste mogelijke compatibiliteit, maar bij afwijkingen van standaarden en/of gewijzigde configuraties adviseren we in het algemeen een workaround.

Een workaround is in dit geval het gebruik van een wel-werkende curl versie en/of configuratie, of een ander vergelijkbaar programma. Via een Google op alternative to curl zijn zo alternatieven te vinden.

Als alternatief zou overwogen kunnen worden contact opnemen met de partij die curl levert.

Maar jullie hebben deze werkwijze met curl aangegeven, wel een merkwaardige reactie dan.

Dat is een goede vraag.

Onderdeel van alle abonnementen is dat we adviseren in het gebruik, bijvoorbeeld via deze website. Dit betekent echter niet dat Invantive verantwoordelijkheid kan of wil nemen voor de kwaliteit van de producten waaraan gerefereerd wordt of toezeggingen doet dat het gebruik altijd juist of eenvoudig is. Dit zou een carte blanche zijn qua kosten tegen een vaste opbrengst.

Deze werkwijze is binnen de automatiseringsindustrie een gangbare werkwijze omdat software vrijwel nooit geisoleerd toegepast wordt. Het sec beperken tot de context van het geleverde wordt in het algemeen beschouwd als “bad practice” en sociaal onverantwoord.