Itgenboe 241 - de gegevensdownload werd geannuleerd

Goedemorgen,

In een dashboard in Power BI loop ik tegen een bekend probleem aan, welke ik al meerdere keren heb gedeeld op dit forum. Zie onderstaande link:

Itgenboe241 - De gegevensdownload werd geannuleerd na - invantive

Aangezien ik het tabje Monitoring niet meer lijk te hebben in het Service account in Bridge Online, kan ik niet met zekerheid zeggen dat het om dezelfde foutmelding gaat.

Curl geeft onderstaande:

Data zit boven de 1 GB, dus het inladen wordt gestopt. De 100% in bovenstaande screenshot slaat dus niet op de volledige data. Het lokale PBI file gaf een foutmelding na ongeveer 327 MB enkel bij het ophalen van de data uit de TransactionLinesIncremental tabel.

Het tabje Monitoring behoort nog op Invantive Bridge Online zichtbaar te zijn, maar deze wijst door naar de centrale locatie op Invantive Cloud:

  • live variant (snelste updates, maar maximaal 2 uur historie): https://cloud.invantive.com/app/monitoring/live
  • historische variant (meerdere dagen historie): https://cloud.invantive.com/app/monitoring/history?list=all

Om welk verzoek ID gaat het?

In de nieuwe omgeving zie ik nog geen submenu met Monitoring. Zie onderstaande screenshot.

Een verbetering is doorgevoerd zodat ook service accounts op Invantive Cloud toegang hebben tot de monitoring. Op deze wijze is de nieuwe gecentraliseerde monitoring voor dezelfde gebruikers toegankelijk als voorheen.

Gelieve af te melden op Invantive Cloud en opnieuw aan te melden.

Ik zie nog geen wijziging. Niet na af- en aanmelden, ook niet bij gebruik van een andere internetbrowser.

Is hier al een update over?

Het lukt niet om het probleem van ontbrekende monitoring te reproduceren; zie onderstaande screenshot op https://cloud.invantive.com/app als service account:

De monitoring is nu inderdaad zichtbaar. Het verzoek ID is 0HNH8Q2OJRE8T:00000001

De reload problemen zijn nog steeds niet opgelost. De foutmelding wordt verholpen door enkel de tabel in te laden die de problemen veroorzaakt, maar deze oplossing is van zeer korte duur (niet veel meer dan één dag). Overzetten van data via cURL heeft hetzelfde effect en ongeveer dezelfde duur. Hebben jullie nog kunnen kijken naar het verzoek ID dat ik heb gestuurd? Mochten jullie ook geen oplossing hebben, moet ik dan gaan denken aan datareductie of zijn er nog alternatieven?

Wat behelst het “enkel de tabel in te laden die de problemen veroorzaakt”?

De Exact Online databasetabel in de screenshots: /api/v1/{division}/sync/Financial/TransactionLines