Itgenboe241 - De gegevensdownload werd geannuleerd na

Goedemorgen,

Sinds vorige week krijg ik bij het verversen van een Power BI dashboard een foutmelding die ik inmiddels meer dan me lief is heb ontvangen. In de vorige post die ik hierover stuurde, werd het probleem opgelost door Exact Online.

Itgenboe161/ itgenboe241 - De gegevensdownload werd geannuleerd na - 11 van forums.

Zie hieronder een screenshot uit Bridge Online.

Wat voor melding geeft curl? Gebruik hiervoor:

curl --user CLOUD_USER:CLOUD_PASSWD --output FILENAME URL_UIT_HET_VERZOEK

Gelieve de output van curl toe te voegen als antwoord, evenals een screenshot van het bijbehorende verzoek, en de omvang in bytes van het resulterende bestand.

Lokale PBI file gaf na 249 MB een foutmelding

Het ophalen van de data lukt blijkbaar wel via curl (circa 850 MB), maar niet via Power BI Desktop.

Power BI Desktop vuurt meerdere downloads tegelijk af. Mogelijkerwijs hindert een andere parallelle download de voortgang.

Advies is om in Power BI Desktop een rapport te maken dat enkel deze dataset ophaalt.

Lukt het dan wel?

Een paar keer geprobeerd inmiddels, maar het lukt nog steeds niet. Huidige foutmelding impliceert een probleem met verbinding met Invantive. Ik kom ook Bridge Online niet meer in, met status_breakpoint als error.

Is het mogelijk om aan te geven of het probleem ook optreedt in Power BI Desktop met een rapport dat enkel deze dataset ophaalt?

Verder zijn er meerdere foutmeldingen te zijn door het gebruik van Cache-Control:

itgenboe352
Een OLTP-aanvraag moet binnen de maximale looptijd van 60 seconden worden voltooid.
Het verzoek is afgebroken.

In een geval waren er al bijna 1 miljoen rijen opgehaald, maar OLTP is bedoeld voor kleine real-time volumes. Zie voor meer informatie: Realtime OLTP verzoeken via OData4 voor Power Apps en Power BI

Mocht niet lukken, dan is advies om via een partner hulp te zoeken of via een kort consult via de chat.

Een paar keer geprobeerd om enkel die dataset op te halen, maar daar kreeg ik de connectiviteitsmelding bij. Vanochtend kon ik ook Bridge Online meer in.

Inmiddels wordt de data in het dashboard weer herladen.

Voor nu is het dus opgelost, maar het zou fijn zijn als dit repetitieve probleem niet meer terugkeert.

Fijn dat het opgelost is!

Mocht het opnieuw optreden, controleer dan als eerste de werking via curl om te achterhalen in welke schakel het probleem optreedt:

curl --user CLOUD_USER:CLOUD_PASSWD --output FILENAME URL_UIT_HET_VERZOEK

Gelieve dan de output van curl toe te voegen als antwoord, evenals een screenshot van het bijbehorende verzoek, en de omvang in bytes van het resulterende bestand.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.