Nu werd al aangeraden om over te stappen naar PPU, maar ik vraag me af of dit de beste oplossing is. Het is namelijk erg toevallig dat ik ineens zoveel foutmeldingen krijg na het terugzetten van een oude release. Het is daarnaast niet zo dat er nu veel meer rijen ingeladen worden. Is er nog een alternatieve oplossing?
Het terugzetten van een oudere release zal de itgenboe241 niet geintroduceerd hebben; het betrof een versie van de vorige dag. Inmiddels is een gecorrigeerde nieuwe release in productie genomen.
Het versienummer is altijd te bekijken via het menu rechtsboven en de verzamelde wijzigingen zijn inzichtelijk via https://releasenotes.invantive.com.
Is het mogelijk om meer context te geven betreffende het advies? Langs welke weg is dit verstrekt?
Bedankt voor de aanpassingen. De afgelopen twee dagen werd de nieuwe data probleemloos ingeladen, maar sinds vandaag krijg ik weer enkel foutmeldingen. Begin deze middag ga ik op vakantie, ik hoop dat deze foutmeldingen vanochtend nog definitief verholpen kunnen worden.
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:
de titelbalk met de request ID,
de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
de gehele rechterkolom.
Verder advies is om de volgende acties uit te voeren uit vorige topic:
Vindt de download plaats via Power BI Desktop, Power Query in Excel of PowerBI.com?
Treedt ook een foutmelding op bij het downloaden van de URL uit het verzoek via curl (gebruik curl --user USER:PWD URL met hoofdletters vervangen door de waardes).
Indien PowerBI.com: probeer dezelfde download via Power BI Desktop rechtstreeks (dus niet via een dataset op PowerBI.com). Lukt het dan wel?
In tabblad Fasen zie ik onder Description een Rate limit staan. Aangezien dit de eerste reload van de dag is, denk ik niet dat we al over een bepaald limiet zijn gegaan.
In zowel de Desktop als de online omgeving krijg ik foutmeldingen nadat het twee dagen goed was gegaan.
Exact Online web server gateway timeout error without HTTP payload occurred at 07/15/2024 07:11:52 UTC when executing OData request (timeout 23,000 ms)
De Exact Online Premium API Server reageert herhaaldelijk niet binnen de standaard time-out van 23 seconden.
Advies is om dit te melden bij Exact Online Support onder vermelding van het tijdstip “Jul 15, 2024 @ 09:11:29.655”. Helaas is Invantive niet in staat om problemen op te lossen bij de API’s van Exact Online Premium of Exact Online SaaS.
Mogelijke workarounds zijn:
hernieuwd proberen (sommige dagen werkt het blijkbaar wel);
verhogen van de time-out door in de connection string op de datacontainer een hogere waarde dan 23000 in te stellen met http-get-timeout-ms=WAARDE (merk op dat Exact Online zelf intern een maximum kent van 30 seconden; indien de verwerking intern langer dan 30 seconden duurt zal altijd het verzoek geannuleerd worden);
een hoger aantal automatisch herhaalde pogingen dan 10 in te stellen in de connection string op de datacontainer via download-error-web-timeout-max-tries=WAARDE.
Hou er rekening mee dat het download hierdoor langer kan duren, zelfs als de download uiteindelijk faalt. De oplossing zal vanuit het Exact Online API-platform moeten komen.
Het probleem is bevestigd door Exact Online Support dat interne verwerkingen binnen Exact Online soms hun interne drempel van 30 seconden overschrijden bij het ophalen van gegevens op de zogenaamde “sync API’s” die worden gebruikt door de *Incremental tabellen. Voor dit probleem is intern door Exact Support een bugrapport ingediend bij hun ontwikkelafdeling.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.