Transactionlines incremental dataflow

Ik haal dagelijks via Power BI dataflows bovenstaand verzoek op. De laatste dagen werkt het niet meer. Heeft u enig idee waarom?

Het lijkt een beetje op dit topic:

Is dit een probleem voor Exact Online Support?

Request ID: 0HN72KR5MRV69:00000002.

Algemeen advies is om in ieder geval de time-outs te controleren zoals beschreven in Vermijd time-out fout bij Power BI OData download aangezien de Exact Online API’s gisteren en vandaag erg traag zijn (dit is normaal voor het begin van een nieuwe periode en zeker bij het begin van een nieuwe BTW-periode).

Tweede algemeen advies is om niet te werken met een cache van 500 seconden. Deze zal sowieso bij de meeste abonnementsvormen geignoreerd worden. Een gangbare waarde is bijvoorbeeld 1 of 4 uur.

Hoeveel rijen bevat de dataset met boekingsregels?

Die kunt u eventueel opvragen via https://get-my-report.invantive.com en dan de module “Omgevingsanalyse” bij het werkblad “RowCount” in de cel met “Transactieregels”.

Gebruikt u Power BI Desktop of PowerBI.com?

De time-outs stonden al zoals beschreven. Maar ik heb de cache aangepast en het lijkt weer normaal te werken. Dank voor de hulp.

Fijn dat weer werkt. Het lukt nog niet om het algemeen advies te relateren aan het verdwijnen van het probleem. Mocht probleem nogmaals optreden, gelieve dan een nieuw topic te starten onder verwijzing naar deze.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.