Gisteren plaatste ik een nieuw bericht op het forum na foutmeldingen met code itgenboe200. Zie ook onderstaande link.
Nu lees ik dat een voorgaande release is geactiveerd, maar daarmee ook een oude bekende foutcode itgenboe241. Dit werd destijds opgelost door onderstaande code toe te voegen
Dit lijkt echter nu niet meer te helpen. Is er inmiddels een andere manier gevonden om dit probleem te verhelpen?
Het request 0HN50KJDM71VU:00000001 is na goed 3 minuten geeindigd. Het betreft een Exact Online Premium-omgeving met een limiet van 100,000 API-calls per dag.
Om 10:47:14.859 werd het verzoek geannuleerd volgens Invantive Bridge Online.
Advies is om de volgende acties uit te voeren:
Vindt de download plaats via Power BI Desktop, Power Query in Excel of PowerBI.com?
Treedt ook een foutmelding op bij het downloaden van de URL uit het verzoek via curl (gebruik curl --user USER:PWD URL met hoofdletters vervangen door de waardes).
Indien PowerBI.com: probeer dezelfde download via Power BI Desktop rechtstreeks (dus niet via een dataset op PowerBI.com). Lukt het dan wel?
Indien PowerBI.com: wat voor Power BI-abonnementsvorm wordt gebruikt voor het verversen (Pro, Premium per User, Premium)?
Advies is om bij dergelijke datavolumes gebruik te maken van Power BI Premium per User; dit geeft minder verstoringen bij het verversen via PowerBI.com. Voor Power BI Desktop levert dit enkel stabiliteitsverbeteringen als er datasets vanuit PowerBI.com verwerkt worden.