Teamleader Focus query wordt na precies 5.00 minuten afgebroken

Sinds een paar dagen stopt het opvragen van date uit Teamleader na precies 5.00 minuten. Ik heb aan de query’s niets aangepast.

De foutmelding in de App Online geeft “systeemfout” aan.

De volgende foutmelding krijg ik te zien in het batchbestand

504 Gateway Time-out

The server didn't respond in time.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

• de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Controleer gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Verdere opvolging vindt plaats onder:

Merkwaardig, ik gebruik geen PowerBI om data op te vragen maar de app.

Zowel aan de query in de app als in het batchbestand is niets aangepast. loopt al maanden goed.

Ik heb geprobeerd op verschillende computers, maakt niet uit.

Is het mogelijk om het pad toe te voegen als reactie?

Welk programma gebruikt u om het pad op te vragen vanaf de client?

De user-agent is curl 8.11.1.

Is het mogelijk om het pad te laten staan en hoogstens persoons- en/of bedrijfs-gegevens hieruit te verwijderen?

Bedoelt u:

set app=https://app-online.cloud/apps/823c0b33-7d26-4d2f-9904-226d7f2636ab/databases/teamleader-focus/modules/2d74610c-359c-4755-8db1-461c8fdbfadd/

Ik volg deze ook even. Er zijn toch wel een aantal topics ontstaan de laatste dagen waarbij men problemen heeft omdat er na 5 minuten een time-out gemeld word (wat voorheen niet zo was). Wij hebben ook geen veranderingen aangebracht, en toch is ineens onze export niet meer mogelijk (want deze duurt langer dan 5 minuten).

Correct. Recent zijn alle front-end servers van Invantive Cloud verhuisd van het Ierse datacenter van AWS naar het Franse datacenter van Scaleway in Parijs. De caches zijn hierbij niet overgenomen. In een aantal gevallen zullen grotere omgevingen hierdoor met storingen kampen omdat het initieel laden problematisch is door beperkingen van Power BI Desktop en powerbi.com. Meer informatie hierover is te vinden in het centrale punt:

Deze problemen zullen voornamelijk of uitsluitend optreden op Freshdesk en Exact Online-databases omdat deze bij grote omgeving soms gedurende 5 geen data teruggeven en de clientapplicaties Power BI Desktop en powerbi.com dan de verbinding verbreken.

In dit geval is sprake van curl. Het is nog niet bekend wat de timeout van curl is bij geen datatransport en of dit instelbaar is. Er is in ieder geval geen sprake van Freshdesk of Exact Online maar van Teamleader Focus, dus de oorzaak kan anders zijn.

Het probleem is reproduceerbaar door een applicatiemodule te maken met de inhoud:

--
-- Slaap 10 minuten.
--
begin
   dbms_lock.sleep(600);
end;

Curl met de standaardinstellingen geeft een foutmelding na exact 5 minuten:

C:\Users\john.doe>curl.exe -v --user john.doe@acme.com:secret https://app-online.cloud/apps/.../databases/.../modules/.../ --output c:\temp\x.log
  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current
                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
  0     0    0     0    0     0      0      0 --:--:-- --:--:-- --:--:--     0* Host app-online.cloud:443 was resolved.
* IPv6: (none)
* IPv4: 51.159.84.177
*   Trying 51.159.84.177:443...
* schannel: disabled automatic use of client certificate
* ALPN: curl offers http/1.1
* ALPN: server accepted http/1.1
* Connected to app-online.cloud (51.159.84.177) port 443
* using HTTP/1.x
* Server auth using Basic with user 'john.doe@acme.com'
> GET /apps/.../databases/.../modules/.../ HTTP/1.1
> Host: app-online.cloud
> Authorization: Basic somethingsecret
> User-Agent: curl/8.10.1
> Accept: */*
>
* schannel: remote party requests renegotiation
* schannel: renegotiating SSL/TLS connection
* schannel: SSL/TLS connection renegotiated
* schannel: remote party requests renegotiation
* schannel: renegotiating SSL/TLS connection
* schannel: SSL/TLS connection renegotiated
* Request completely sent off
  0     0    0     0    0     0      0      0 --:--:--  0:04:59 --:--:--     0* schannel: server close notification received (close_notify)
* HTTP 1.0, assume close after body
< HTTP/1.0 504 Gateway Time-out
< cache-control: no-cache
< content-type: text/html
<
{ [93 bytes data]
* schannel: server indicated shutdown in a prior call
{ [0 bytes data]
100    93    0    93    0     0      0      0 --:--:--  0:05:00 --:--:--    20
* shutting down connection #0
* schannel: shutting down SSL/TLS connection with app-online.cloud port 443

Na het verhogen van de limieten op de load balancers die sinds de overgang naar Frankrijk gebruik worden lukt een request dat tien minuten niks teruggeeft ook:

...
< strict-transport-security: max-age=31536000; includeSubDomains; preload
< alt-svc: h3=":443";ma=900;
< set-cookie: invantive-sticky=srv_f81b81a95b1cca65f9e125499b1ad3376432f7e25ce6bac2cffbb1a4fe724fc2; path=/
<
  0     0    0     0    0     0      0      0 --:--:--  0:10:02 --:--:--     0
* Connection #0 to host app-online.cloud left intact

Vervolgens zijn op een database gebaseerd op de “Voorbeeld”-driver een tweetal views gedefinieerd:

create or replace view onerowpersecond10minutes
as
select *
from   range@datadictionary(600, intervalMs => 1000, randomBlobSize => 1e3)
;
create or replace view onerowper10minutes1hour
as
select *
from   range@datadictionary(6, intervalMs => 600*1000, randomBlobSize => 1e3)
;

De eerste view levert 1 rij per seconde gedurende 10 minuten. De tweede view geeft 6 rijen, 1 per 10 minuten.

Vervolgens zijn in de query editor op Power BI Desktop twee datasets gedefinieerd, beiden met een timeout van 4 uur.

De download ziet er als volgt uit:

Na circa 25 minuten liepen deze nog. Dit bleek veroorzaakt te worden door de previews die Power BI downloadt met verschillende instellingen.

Na het afbreken van overtollige downloads bleek dat de downloads stabiel (maar langzaam zoals verwacht) liepen.

Advies is om de Teamleader download te herhalen.

Ik wil nogmaals aangeven dat het bij mij niets te maken heeft met PowerBI omdat ik data uit Teamleader haal en in een SQL database plaats. Op deze manier heb ik al 9 jaar historie opgebouwd. Met PowerBI haal ik de data op uit de SQL database.

Het probleem van de 5 minuten treed op in een batchbestand met curl maar ook binnen de Invantive Cloud Universal SQL editor.
Samenvattend: volgens mij niets met curl te maken en ook niet met PowerBI.

Update: lijkt weer te werken. data wordt nu opgehaald, al 30 minuten.

Dank.

1 like

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.