Teamleader performance

Sinds 2 weken faalt de ingeplande vernieuwing van onze dashboards waarvan teamleader de bron is. Ik heb in het verleden voor 2 bedrijfsonderdelen afzonderlijke databases aangemaakt, en bij beiden slaagt de vernieuwing niet. Ik heb er al voor gekozen om niet parallel te laden en heb de time-out op 1 uur per tabel gezet maar ook dat helpt niet.

Ik krijg deze foutmelding:

Ik gebruik de volgende code voor de connectie:

Bron = OData.Feed("https://bridge-online.cloud/<...>/odata4", null, [Implementation="2.0", ODataVersion=4, OmitValues=ODataOmitValues.Nulls, Headers=[Referer = "<...>" ], Timeout=#duration(1,0,0,0)]),
#"Teamleader.V2Flat.InvoiceLinesAll@tlr_table" = Bron{[Name="Teamleader.V2Flat.InvoiceLinesAll@tlr",Signature="table"]}[Data]

Wat kan ik doen om het weer werkend te krijgen?

De foutmeldingen uit Power BI zelf zijn praktisch niet bruikbaar. Advies is daarom om de foutmelding op Bridge Online te bekijken zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring.

Kunt u van het request met een foutmelding de foutmelding toevoegen, evenals een geanonimiseerde schermafdruk inclusief de volledige titel met daarin de verzoek ID?

Zie hieronder: is dit voldoende?

Advies is om de de details op te vragen. Deze zijn te verkrijgen door OP de regel te klikken.

Kunt u van het request met een foutmelding de foutmelding toevoegen, evenals een geanonimiseerde schermafdruk inclusief de volledige titel met daarin de verzoek ID?

Zie hieronder:

Het gaat om request 0HN29JNE509OT:00000008 voor het ophalen van Teamleader.V2Flat.CompaniesAll@tlr met uitzondering van Project Templates.

Er treedt na 364 rijen blijkbaar een foutmelding op met codes itgeniee011 en itgenpmr038: De uitvoering werd geannuleerd.

Dit leidt tot foutcode itgenboe242: Het download van gegevens werd geannuleerd na 6 seconds, …

Dit lijkt enigszins vergelijkbaar met de problemen beschreven in:

die sinds kort optreden.

Er is nog geen hoofdoorzaak vastgesteld en het is niet zeker dat dit dezelfde hoofdoorzaak is. Een nieuwe release met extra loggingfaciliteiten wordt voor maandag in productie genomen, dus hopelijk werpt dit wat meer licht op de mogelijke oorzaak (oorzaken).

Sinds afgelopen maandag werkt de refresh van data weer. Enige is dat we in Power BI Desktop de grootste tabel hebben beperkt in regels door te filteren.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.