Beperken datavolume Power BI bij "An existing connection was forcibly closed by the remote host."

Ik kom een probleem tegen die zich herhaalt. Het vernieuwen van Exact Online data uit de Invantive Cloud via de Power BI online service (app.powerbi.com) geeft telkens de volgende foutmelding:

Deze melding heb ik terug gevonden op jullie forum, met als uitleg dat het probleem bij Power BI ligt, voornamelijk bij ‘grote’ datasets (via artikel Faster OData downloads with smaller size with small adjustment in Power BI).

Oplossing zou zijn om de datagrootte te verminderen, alleen kom ik er niet uit hoe dit in z’n werk zou moeten gaan.

Hieronder het stuk van het artikel dat ik probeer na te bootsen. Er wordt aangegeven dat er voor een REST tabel 6,738kb standaard wordt opgehaald, maar na comprimeren nog maar 652kb. Dat probeer ik ook te bewerkstelligen, maar zie niet hoe. Is het de bedoeling dat ik de volgende query in de Advanced Editor in PowerBI toevoeg? Zo ja, wat moet ik invullen bij de unique id?

let
    Source = OData.Feed("URL", null, [Implementation="2.0", ODataVersion=4, OmitValues=ODataOmitValues.Nulls, Headers=[Referer = "change-to-your-unique-id-for-the-source" ], Timeout=#duration(0,4,0,0)]),

An sich zal op deze manier beperken van het datavolume maar een beperkte invloed hebben. De uitleg is te vinden op:

Maar het is meestal lonender om over te stappen op Power BI Premium per User en het volume structureel te beperken door bijvoorbeeld een filterstap toe te voegen zoals beschreven in What is PowerBI's query folding? Why does it enhance performance?. Deze beperkt de data vaak tot in de bron aan toe.

Om hoeveel regels uit welke tabel gaat het?

image

Is er meer informatie nodig?

image

Dit probleem treedt de afgelopen dagen vaker op, zonder dat er iets aan de infrastructuur aan onze kant gewijzigd is.

Er is een status melding aangemaakt om het probleem te monitoren. De is hier terug te vinden: Invantive Status - "An existing connection was forcibly closed by the remote host." on Power BI web using Invantive Bridge Online.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.