Bij opnieuw opstarten/verbinden Invantive Control for Excel worden Exact Online administraties steeds gedeselecteerd

Bij het openen, opnieuw laden van Excel rapporten met Invantive Control worden steeds 4 van de 5 administraties gedeselecteerd. Dit resulteert in foutmeldingen dat formules met divisiecodes die gedeselecteerd zijn niet geladen kunnen worden. Voor elke formule 1 melding. Steeds opnieuw selecteren lijkt mij niet de definitieve oplossing.

Bijgaand een screenshot. Outlook alles geselecteerd. Exact Online slechts 1 van de 5 geselecteerd.
image
image

Nieuwe en oudere versies geprobeerd, probleem blijft.
Meerdere Excel bestanden met Invantive Control rapporten geprobeerd, overal zelfde issue.
Opslaan met alle administraties geselecteerd in partitiekeuzemenu, opnieuw openen weer 4 van de 5 gedeselecteerd.

Versie: 22.0.690

Dit is geen bekend probleem in recente versies.

Advies is om de volgende stappen te doorlopen t.b.v. analyse:

  • Sluit Excel volledig af, inclusief EXCEL.EXE onder Details in Windows Taakbeheer.
  • Start Excel opnieuw.
  • Controleer dat er maar 1 administratie geselecteerd is.
  • Sluit Excel af.
  • Ga naar de map %USERPROFILE%\Invantive\Prd\Invantive Query Tool\.
  • Kopieer product-user.settings uit deze map naar een tijdelijke plek zoals het bureaublad als product-user-pre.txt.
  • Start Excel opnieuw.
  • Kies alle administraties.
  • Sluit Excel af.
  • Ga naar de map %USERPROFILE%\Invantive\Prd\Invantive Query Tool\.
  • Kopieer product-user.settings uit deze map naar een tijdelijke plek zoals het bureaublad als product-user-post.txt.
  • Start Excel opnieuw.
  • Controleer dat het probleem optreedt.
  • Ga naar de map %USERPROFILE%\Invantive\Prd\Invantive Query Tool\.
  • Kopieer product-user.settings uit deze map naar een tijdelijke plek zoals het bureaublad als product-user-problem.txt.
  • Stuur zowel product-user-pre.txt, product-user-post.txt en product-user-problem.txt per e-mail naar support@invantive.com. Vermeld hierbij de URL van dit topic.

Waar vind ik %USERPROFILE%?

Zie Hoe vind ik %USERPROFILE%\invantive?

Wat staat er in product-user.settings?

In product-user.settings staat niet-securitygevoelige informatie per product zoals Invantive Query Tool in XML-tekstformaat:

  • gebruikte verbindingen en hun configuratie,
  • aantal statistieken,
  • beperkte audit trail op deze gegevens.

De bestanden zijn te bekijken via Notepad of een andere teksteditor.

Mocht dit geen soelaas bieden, dan zal als volgende stap om een trace gevraagd worden zoals beschreven in Ondersteuning bieden bij Data Hub en andere on-premises producten.

Een bug die dit probleem veroorzaakt is inmiddels gevonden en opgelost. Gelieve release 22.0.711 of nieuwer te downloaden vanaf:

@forums , hoe draai ik precies de update? Als ik via de site de installer download heb ik geen optie tot updaten.

Als ik het opnieuw moet installeren, hoe zorg ik dan dat de door jullie ingestelde codes voor het inloggen behouden blijven?

Een nieuwe versie is te downloaden vanaf bovengenoemde link. Het resulterende msi-bestand kan uitgevoerd worden om de upgrade te installeren.

In principe blijven aanmeldcodes behouden, tenzij er een zogenaamde “breaking change” is, maar voor Invantive Keychain is de laatste daarvan alweer enkele jaren geleden.