Cloud connectie in PowerBI werkt niet meer sinds aanmaken tweede DB

Wij werken sedert enkele maanden met 1 database, en die refresht dagelijks in een Power BI-dataflow. Deze ochtend was de laatste keer, en dat ging zonder problemen.

Ik heb daarnet een tweede database aangemaakt (ook Exact Online).

Ik had vervolgens problemen om deze in PowerBI te connecteren. Ik heb hiervoor de bestaande login gebruikt met het wachtwoord van Invantive.

Dat lukte niet.

Vervolgens heb ik die database opnieuw verwijderd, maar nu werkt de bestaande database ook niet meer.

Willen jullie de credentials eens checken aub?

Bij het aanmaken van die tweede database kreeg ik een email van jullie met als onderwerp ‘Gefeliciteerd met uw eerste Exact Online-database!’, maar dat klopt dus niet.

Melding die ik krijg: We couldn’t authenticate with the credentials provided. Please try again.

Kunt u eens proberen de database te selecteren in de Invantive Cloud-user interface en vervolgens te kiezen voor de knop “UniversalSQL”.

Laat de database zich dan openen?

Treedt er een melding op en zo ja welke (volledig scherm screenshot en tekst)?

Bedankt voor het antwoord. Dit is inmiddels opgelost.

In Exact hebben we 2 aparte logins nodig. De login was een One Exact Identity-user waaraan 2 dossiers gekoppeld waren, en dat werkt in Invantive niet.

Fijn dat het werkt! Het zelfde issue speelt bij alle API-koppelingen. Uit beveiligingsoverwegingen heeft Exact naar verluid besloten geen API-verbindingen toe te staan als er meerdere abonnementen gekoppeld zijn aan een gebruiker.