Dubbele waardes qua cadeukaartjes transactie nummers in Tixly

Bij de download in Power BI van cadeaukaart transacties uit Tixly zie ik twee keer hetzelfde nummer USB9JQ3D7T4D met transactie ID 672259 voor de verkoop.

Hoe kan ik maar 1 keer de transactie krijgen?

Gezien de verschillende waardes van rowid$ komt dit nummer terug in twee verschillende antwoorden op een API-verzoek aan Tixly of twee keer in hetzelfde verzoek.

Elk Tixly API-verzoek bevat 500 rijen en de rowid$ worden opvolgend zonder gaten uitgegeven bij doorladen. Aangezien er een grens van een veelvoud van 500 overschreden wordt tussen de twee rowid$-waardes, is er sprake van twee API-calls. Echter, de plek binnen het API-antwoord is anders.

De verwachting is dat de indeling van de Tixly-data in pagina’s van 500 rijen niet consistent gebeurt, bijvoorbeeld doordat er tussen twee API-calls mutaties plaatsvinden in de achterliggende database.

Meer zekerheid of dit de oorzaak is, is te vinden door de optie “analysis-enforce-row-uniqueness” in te schakelen. Deze controleert of alle rijen binnen een pagina verschillend zijn. Twee rijen zijn verschillend indien tenminste 1 waarde anders is. Hierbij wordt tenminste 10.000 regels teruggekeken. Meer documentatie hierover is te lezen in SQL Driver Attributes for Tixly API - Tixly API Data Model.

Indien dubbele rijen voorkomen wordt een foutmelding met code itgengpr110 gegeven.

Advies is om dit probleem bij Tixly te melden.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.