Nieuwe Tix (Tixly) views worden niet zichtbaar

Het aantal views op Tix (Tixly, zie https://tixnl.nl/) is recent uitgebreid tot:

  • TIX_CUSTOMERS
  • TIX_GIFTCARD_SALES
  • TIX_MEMBERSHIP_SALES
  • TIX_SETTINGS

Dit is gedaan via On Startup SQL zoals beschreven in SQL and Power BI Driver for Tix ticketing. In Power BI zijn de nieuwe views echter niet zichtbaar bij beschikbare tabellen; zie ook Eigen database-views gebruiken voor SQL en BI-tools.

Onder een andere user zijn ze wel zichtbaar in de SQL Editor:

image

Hoe kan ik ze zichtbaar krijgen in Power BI voor mijn account?

Het probleem is gelijkend op het probleem met het activeren van een nieuwe viewversie zoals beschreven in Activeren nieuwe versie view in Bridge Online.

Komen de nieuwe views wel te voorschijn als de volgende stappen uitgevoerd zijn:

  • Ga naar https://bridge-online.cloud.
  • Meld aan.
  • Kies het menu rechtsboven door het pijltje open te vouwen.
  • Kies “Cache resetten”.
  • Ververs in Power BI de lijst van besechikbaar tabellen.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.