Error 'itgeneor341' bij verbinding naar Exact Online - The ID of the Exact Online accountant must be available

Ik ontvang de error

itgeneor341
The ID of the Exact Online accountant must be available

zodra ik verbinding probeer te maken met mijn Exact Online data via Power BI, evenals indien ik de SQL editor open binnen https://cloud.invantive.com.

Kan iemand helpen waar deze error door veroorzaakt wordt?

Mij is niet bekend wat er bedoeld wordt met ‘ID of … accountant’?

Voor zover mij bekend zijn er in de tussentijd geen wijzigingen geweest vanuit ons zelf als klant.

Alvast bedankt!

Dit probleem heeft dezelfde oorzaak als Itgenrst007 melding bij ophalen Me van Exact Online: The metadata of the columns 'UserCustomerDescription' specifies that null values should not appear, but there is a null value in row #0.

Er blijkt een wijziging gemaakt te zijn aan een Exact Online API die niet gecommuniceerd en/of gedocumenteerd is. Er zal op korte termijn een bijgestelde release van Invantive Cloud live gaan. Zodra live zal dat via een reactie doorgegeven worden.

OK, Had sinds gisteren dezelfde fout. Hoef dus niet verder te zoeken…
Thanks!

In release 20.2.12 is een workaround gerealiseerd voor het nieuwe gedrag van de koppeling. Op Invantive Cloud is die live gegaan omstreeks 14:30 CET vandaag (13 september 2021). Er lijken geen foutmeldingen meer op te treden.

Gistermiddag om 17:00 heeft dit probleem zich toch nog voor gedaan bij een klant bij het refreshen in Power BI Desktop.

The ID of the Exact Online accountant must be available. (itgeneor341, 76cc8cdb-7043-4c78-959d-a18e83f7ffaf))

Sterker nog, dit probleem doet zich nog steeds voor op dit moment:

The ID of the Exact Online accountant must be available. (itgeneor341, 76cc8cdb-7043-4c78-959d-a18e83f7ffaf))

Sterker nog op dit moment gaat ook ook nog niet goed, deze melding komt nog steeds in Power BI Desktop: The ID of the Exact Online accountant must be available. (itgeneor341)

Op dit moment is het punt in onderzoek. De aangepaste logica om de Exact aanpassing te omzeilen lijkt niet altijd goed te werken.

Het lijkt er op dat de logica misgaat bij zelfboekende ondernemersabonnementen als er geen accountant gekoppeld is aan een of meerdere administraties.

Is er in dit geval sprake van een gekoppelde accountant op alle administraties? Of is er op een deel van de administraties geen accountant gekoppeld?

Bij onze administratie (de enige) is er sprake van géén gekoppelde accountant (dus géén gekoppelde accountant op ‘alle’ administraties).

Voor ons geldt hetzelfde. Bij alle administraties is GEEN accountant gekoppeld

Een verbetering is live gegaan die ook in het geval van een Exact Online abonnement dat op een deel of geheel van de administraties niet gekoppeld is aan een accountant zou moeten werken.

1 like

Ja, werkt weer! Bedankt!

1 like