Exact Online database niet zichtbaar in aanmeldscherm

Als ik een bestand in Excel open krijg ik niet de inlogvraag voor Exact online maar een formulier waar ik moet kiezen welke database ik wil gebruiken (nav Foutmelding itgencce034 in Invantive Control for Excel).

Hoe kom ik weer bij het scherm voor de verbinding met Exact Online?

In de schermafdruk zijn alle de “Public Data”-drivers zichtbaar. Die zijn gratis en omvatten bijvoorbeeld GitLab, maar ook de Tweede Kamer of het CBS.

Exact Online valt niet onder Public Data-drivers.

Om hem zichtbaar te krijgen gelieve de opgestuurde licentiesleutel te installeren. Deze licentiesleutel is ook te vinden op Invantive Cloud (https://cloud.invantive.com) onder “Overeenkomsten” en dan “Licentiesleutels”.

De installatie van de licentiesleutel staat beschreven in Licentiesleutel installeren op Office-gebaseerde producten op Windows.

Licentie sleutel gevonden maar bij het invoegen komt de melding dat er al een licentiesleutel is ingevoerd. Kan ik deze verwijderen en de nieuwe invoegen?

De software zou de licentiesleutel vanzelf moeten vervangen.

Wat is de exacte foutmelding met foutcode?

itgenlic819
This license key is already loaded into the application.

De melding itgenlic819 geeft aan dat de licentiesleutel die vanaf het klembord aangebracht wordt, reeds aanwezig was.

Advies is om Excel volledig te herstarten; de nieuwe licentiesleutel zal dan gebruikt worden.

Alleen herstarten verhielp het probleem niet.
Na het verwijderen van het keychain en het usersettings bestand werkt de invoegtoepassing weer.
Dank voor de ondersteuning!!

Fijn dat weer werkt!