Exact Online jaarafsluiting verwerkte resultaat

Ik gebruik de tabel ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol om in Power BI een rapportage te maken van de resultaten. Vooralsnog had ik alleen getest met de cijfers vanaf 2023, maar nu ik ook de cijfers van 2021 en 2022 importeer, is het resultaat van die jaren € 0.

Dit moet te maken hebben met de boeking die Exact maakt bij de jaarafsluiting, waarin alle grootboekrekeningen van de resultatenrekening worden overgeboekt naar de overige reserves. Die boeking wordt nu meegenomen in de rapportage, terwijl dat niet de bedoeling is. Hoe kan ik die opsporen en er uit filteren?

Het dagboek waarin deze boekingen plaats vinden zijn niet altijd hetzelfde, dus daar kan ik ze niet filteren. Dus ik hoop dat het een apart veld is die geïmporteerd wordt die aangeeft dat het gaat om de resultaatverwerking van de jaarafsluiting of iets dergelijks. Maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Mogelijkerwijs zijn deze boekingen te identificeren op het type boeking, zoals het veld Type in TransactionLinesIncremental zoals 310 (zie TransactionTypes: Exact Online Domain TransactionTypes - Exact Online API Data Model).

1 like