ExactOnline Tabel GLAccountClassificationMappings leeg

Hoe kan het dat de GLAccountClassificationMappings tabel leeg is sinds enkele dagen?

Ik probeer deze in te laden in Power BI, waarbij Power BI aangeeft dat deze tabel ‘leeg’ is.

De eerste gedachte die opkomt zijn ontbrekende rechten binnen Exact Online van de Exact Online gebruiker op deze database. Meer uitleg over de Exact Online rechten is te vinden in Exact Online API rechten van een user op specifieke endpoint.

Mocht bij controle blijken dat deze Exact Online gebruiker WEL toegang heeft tot de afbeelding van grootboekrekeningen op classificaties, voer dan de volgende controle uit:

  • Ga naar Invantive Cloud.
  • Selecteer de database.
  • Kies “SQL Editor”.
  • Voer de volgende query uit:
select *
from   ExactOnlineREST..GLAccountClassificationMappings@eol
  • Komen hier wel rijen terug? Dan zit er iets fout in Invantive Bridge Online.
  • Komen hier geen rijen terug? Dan gaat er iets fout in de uitwisseling van Invantive Cloud-breed met Exact Online of er zit een bug in Exact Online.

Kun je ervaringen laten weten na controle en uitproberen?

Ik krijg geen rijen terug na het uitvoeren van de genoemde query.

Je bedoelt via de SQL Editor?

En kan de gebruikte Exact Online de mapping in Exact Online zelf wel zien of juist niet?

@forums, ik begrijp echt niet wat je bedoelt…

Ik denk te begrijpen dat je de query uitgevoerd hebt in de SQL Editor op Invantive Cloud en er toen geen rijen retour kwamen? Klopt dat?

Daarnaast ben ik nieuwsgierig of de gebruikte Exact Online gebruiker van de database toegang heeft in Exact Online zelf tot de gevraagde gegevens zoals beschreven in Exact Online API rechten van een user op specifieke endpoint?

je 1e vraag klopt.

je 2e vraag weet ik niet, want ik kan niet inloggen onder de naam van de klant en de klant is niet te bereiken momenteel. Ik ga er vanuit van wel, want 2 dagen geleden kon ik nog netjes alle rijen ophalen met diezelfde gebruiker, dus het lijkt me sterk als dat nu ineens niet meer kan…

je genoemde link kan ik geen wijs uit…

Hmm, klinkt als een Exact Online bug.

Advies is om de gebruiker zodra het kan nog te laten controleren dat zijn rechten kloppen. Als dat wel werkt, dan kunnen we een bug indienen bij Exact Online. Hiervoor is het nodig om tenminste twee weken delegatie te verlenen.

Ook dat lijkt me sterk, aangezien een andere klant - welke gebruik maakt van Invantive Cloud - vannacht nog prima heeft kunnen verversen. Hij haalt exact dezelfde tabel op.

Exact Online bug lijkt daarmee uitgesloten.

Helaas treden Exact Online bugs niet altijd overal op. Er zijn nog twee mogelijke oorzaken over:

  • Rechten van gebruiker, volg svp de stappen van de hyperlink om die te controleren zodra de gebruiker kan aanmelden op de Exact Online user interface.
  • Exact Online bug.

Indien gewenst plan een kort consult via https://go.invantive.com/book/consult. Indien het een bug in Invantive betreft worden de kosten niet in rekening gebracht.

Ok, bedankt.

Ik kijk even naar een alternatieve oplossing.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.