Dank voor de informatie. In de data is zichtbaar dat er ruim tweehonderd API-calls gedaan worden voor 200 organisaties. Dat is in lijn met het verwachte gedrag en performance.
Teamleader Focus is een platform bekend vanwege hoeveelheid benodigde API-calls en lage API-limieten. Voor velden zoals de custom fields met per rij een aparte API-call uitgevoerd worden, waarbij er niet meer dan 200 calls per minuut uitgevoerd kunnen worden. De doorvoersnelheid voor dergelijke tabellen/views met bijvoorbeeld custom fields is daarom nooit hoger dan 66 rijen per minuut indien de data vers wordt opgehaald. Zie bijvoorbeeld Teamleader en Fair Use limiet qua maximale looptijd. Dit geldt in praktijk voor alle tabellen met V1Flat
of V2Flat
in de naam. U kunt de verwachte looptijd uitrekenen door het aantal rijen in V2.Companies
te tellen en te delen door 200 om het aantal minuten voor volledige ophaling te bepalen.
Het is mogelijk door het varieren van de cachelevensduur en verversfrequentie bepaalde datasets minder vaak op te halen of incrementeel, maar dit vereist bijna altijd enige assistentie. Daarnaast kan overwogen worden bepaalde datasets gewoon niet te gebruiken of een filter toe te passen op een kolom uit Companies
.
Dit performanceprobleem speelt helaas bij alle toeleveranciers.
Er was sprake van enige verwarring omdat de opgehaalde data via de view niet vroegtijdig afgekapt werden. Dit blijkt alleen te kunnen bij de uitgeschreven versie van de view. Een idee is opgevoerd om de limit 1
ook bij gebruik van een view eerder te laten beeindigen: