Wij ondervinden problemen met het laden van deze query in Power BI. Vervolgens hebben we geprobeerd om rechtstreeks in invantive deze query uit te voeren, maar krijgen geen resultaat.
Gaat om de V2Flat.Companycustomfieldvalues
.
Wij ondervinden problemen met het laden van deze query in Power BI. Vervolgens hebben we geprobeerd om rechtstreeks in invantive deze query uit te voeren, maar krijgen geen resultaat.
Gaat om de V2Flat.Companycustomfieldvalues
.
Welke foutmelding treedt op en sinds wanneer?
Merk op dat Teamleader Focus specifiek vandaag (12 september 2023) grote aantallen foutmeldingen geeft op haar V2 API’s, meestal itgentlr040
; meer informatie is te vinden op https://status.invantive.com/incidents/r4fygwtlycn4
Een dergelijke query die de custom fields ophaalt van de eerste 1.000 bedrijven duurt minimaal 5 minuten. Zie ook Verhoogde doorvoersnelheid met Teamleader Focus V1 en V2 API-tabellen en de link aldaar naar tabelfuncties voor meer achtergrond, in combinatie met het real-time gedrag van Invantive SQL en de lage doorvoersnelheid van Teamleader bij puntqueries (zie bijvoorbeeld Select all events of all users in Teamleader - 2 van forums).
We krijgen dus geen foutmelding, maar hij blijft oneindig lang doorlopen.
In Power BI krijgen we dan uiteindelijk een connection time out.
Dit probleem speelde al een aantal weken en is niet specifiek van 12 september.
Ter aanvulling; met een limit 1
doet ie ook niets
Geen resultaten met een limit 1
is wel vrij ernstig…
Kunt u de query starten, na 30 seconden afbreken en dan de inhoud van SessionIOs@DataDictionary
hier toevoegen via de volgende query:
select *
from SessionIOs@DataDictionary
where provider_name like 'Team%'
order
by Id
Waarschijnlijk zijn vooral de velden SUCCESSFUL
en ERROR_MESSAGE
interessant, want een dusdanig trage reactie is meestal een teken dat er foutmeldingen optreden en de programmatuur automatisch herhaaldelijk opnieuw probeert.
Veel van deze “retries” zijn circa 30 seconden na het optreden ook terug te vinden in het scherm “Systeemberichten”.
Gedaan!
Zie nog niets bijzonders. Uit de verstrekte Excel:
ID | Start | Duur (ms) | URL | Tabel | Parameters |
---|---|---|---|---|---|
15 | 26-09-2023 14:37:43 | 249 | https://api.teamleader.eu/companies.list | Companies | - |
16 | 26-09-2023 14:37:44 | 128 | https://api.teamleader.eu/companies.info | CustomFieldsByCompanyId | id = 2f6a1b1b-721f-0ba7-bc77-5947127920a5 |
17 | 26-09-2023 14:37:44 | 60 | https://api.teamleader.eu/companies.info | CustomFieldsByCompanyId | id = 538c7347-d17f-0774-8a70-06de7129f188 |
… meer calls naar custom fields… | |||||
115 | 26-09-2023 14:37:52 | 66 | https://api.teamleader.eu/companies.info | CustomFieldsByCompanyId | id = a81b9fb3-211a-0818-a572-fdce6129fb13 |
116 | 26-09-2023 14:37:52 | 125 | https://api.teamleader.eu/companies.list | Teamleader.V2.Companies | - |
117 | 26-09-2023 14:37:52 | 65 | https://api.teamleader.eu/companies.info | CustomFieldsByCompanyId | id = d1d31e39-bfce-0324-a27c-b9cc218e77e0 |
… meer calls naar custom fields… | |||||
210 | 26-09-2023 14:38:00 | 65 | https://api.teamleader.eu/companies.info | CustomFieldsByCompanyId | id = ae9e4bb2-bef7-02b2-8473-66e14129f1ee |
… slaapt 27 seconden vanwege snelheidsbeperking Teamleader | |||||
211 | 26-09-2023 14:38:27 | 0 | https://api.teamleader.eu/companies.info | TCustomFieldsByCompanyId | id = 3d715796-a93a-0e3f-9978-14f4c14bf054 |
Dank voor de informatie. In de data is zichtbaar dat er ruim tweehonderd API-calls gedaan worden voor 200 organisaties. Dat is in lijn met het verwachte gedrag en performance.
Teamleader Focus is een platform bekend vanwege hoeveelheid benodigde API-calls en lage API-limieten. Voor velden zoals de custom fields met per rij een aparte API-call uitgevoerd worden, waarbij er niet meer dan 200 calls per minuut uitgevoerd kunnen worden. De doorvoersnelheid voor dergelijke tabellen/views met bijvoorbeeld custom fields is daarom nooit hoger dan 66 rijen per minuut indien de data vers wordt opgehaald. Zie bijvoorbeeld Teamleader en Fair Use limiet qua maximale looptijd. Dit geldt in praktijk voor alle tabellen met V1Flat
of V2Flat
in de naam. U kunt de verwachte looptijd uitrekenen door het aantal rijen in V2.Companies
te tellen en te delen door 200 om het aantal minuten voor volledige ophaling te bepalen.
Het is mogelijk door het varieren van de cachelevensduur en verversfrequentie bepaalde datasets minder vaak op te halen of incrementeel, maar dit vereist bijna altijd enige assistentie. Daarnaast kan overwogen worden bepaalde datasets gewoon niet te gebruiken of een filter toe te passen op een kolom uit Companies
.
Dit performanceprobleem speelt helaas bij alle toeleveranciers.
Er was sprake van enige verwarring omdat de opgehaalde data via de view niet vroegtijdig afgekapt werden. Dit blijkt alleen te kunnen bij de uitgeschreven versie van de view. Een idee is opgevoerd om de limit 1
ook bij gebruik van een view eerder te laten beeindigen:
Kunnen jullie ons hierbij helpen? Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig van hoe we dit nu oplossen.
Wij houden ons bezig met PowerBI en niet met ingewikkelde queries.
Advies is om de query te laten draaien voor de tijd die nodig is. Eventueel kunt u gebruik gaan maken van de beschreven alternatieven, eventueel met hulp van een consultant.
Teamleader heeft aangegeven de V2 van de API “feature complete” te willen gaan maken (m.a.w.: toevoegen alles wat in V1 zit en in V2 ontbreekt) en daarna V1 te willen uitschakelen.
Het grootste pijnpunt van Teamleader API’s is dat de custom fields zowel onder V1 als V2 soms honderdduizenden calls vereisen om op te halen, en dat in combinatie met lage limieten qua aantal calls.
We hebben begrepen dat Teamleader Support interesse heeft om meer te weten of dit probleem speelt en op welke wijze.
Aanvullend advies is daarom om via e-mail met Teamleader Support contact op te nemen om hen het toevoegen van de 100x snellere API-protocollen met lijsten in overweging te laten nemen voor custom fields.
Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.
Gelieve ook kennis te nemen van de oplossingsrichting voor dit probleem specified optredend bij de combinatie Teamleader Focus custom fields en Invantive Cloud:
Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.