Foutmelding bij uitvoeren applicatie op Invantive Cloud: 504 ERROR The request could not be satisfied

Na oplossing van itgenhcr010 (Itgenhcr010 melding bij uitvoeren rapport) loopt het uitvoeren van een rapportage applicatie op Invantive Cloud met een Exact Online database (BE) een tijdje. Er zijn transacties met bereik van 1 maand in de parameters opgegeven.

Uiteindelijk komt de volgende melding naar boven:

504 ERROR
The request could not be satisfied.
CloudFront attempted to establish a connection with the origin, but either the attempt failed or the origin closed the connection. We can’t connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.
Generated by cloudfront (CloudFront)
Request ID: K_vdnsZuK0_ry2xwBOKMk4OMsw2f5lbKA40z8Pmhl3vghAnvUoKxnQ==

Enig idee wat hier het probleem is?

Op Invantive Cloud geldt een maximum duur van een verzoek van 3 minuten. Die is dwingend voorgeschreven door de onderliggende techniek (AWS CloudFront). Zie voor meer toelichting: Invantive Cloud - SQL Editor HTTP 504 fout - 3 van forums

Er zijn twee manieren om dit op te lossen:

  • Meerdere keren rapport draaien,
  • Invantive App Online gebruiken.

Exact rapport meerdere keren openen

De achterliggende Exact Online verbinding zal niet altijd even snel zijn, maar de programmatuur is zo gemaakt dat hij zoveel mogelijk voortgaat waar hij eerder gebleven is. Vaak is de eerste keer erg langzaam en is het een volgende maand veel vlotter. Belangrijk voor goede prestaties is dat de rapportage minimaal eens per 30 dagen gebruikt wordt vanwege de interne werking van Exact Online.

Invantive App Online gebruiken

Invantive App Online heeft - net zoals Invantive Bridge Online voor Power BI - een vele malen hoger limiet aan maximaal tijdsduur van een rapport. Via de snelknop “Link Kopiëren” op het kaartje van de module kan de link opgevraagd worden:

Copy Link

Op dit moment zijn er problemen met de snelknop “Link Kopiëren”. Indien nodig, gelieve de URL van het draaien van de module binnen Invantive Cloud door te geven via de chat. Er zal dan een passende URL voor gebruik met Invantive App Online gegeven worden.

ik heb de procedure ondertussen al meer dan 10 keer herhaald maar ik kreeg steeds hetzelfde resultaat: 504 error.

Via de “Copy Link” snelknop kom ik op dezelfde pagina als wanneer ik gewoon op het grote vlak klik.
Ook geen oplossing dus.

De URL van Copy Link lijkt niet goed opgebouwd te worden.

Een workaround wordt beschreven op:

We zijn er nog niet.
Als ik dat doe krijg ik volgend scherm:

De melding met code itgenboe030 betekent dat de toegang niet mogelijk is, vanaf geen enkele locatie op basis van IP-adres, buiten Invantive Cloud.

Om gebruik te maken van Invantive App Online en Invantive Bridge Online dient de toegang per IP-adres geautoriseerd te worden.

De volledige tekst van itgenboe030 hoort te zijn:

itgenboe030
Bridge Online access is not authorized from any location for the database ‘…’.
Please add the IP address … as an authorized IP addresses to the database ‘…’. Use ‘…’ to fully disable IP address validation, which might introduce a major security risk.

De melding itgenboe030 wijkt af van itgenboe031 die ook kan voorkomen: bij de eerste is er helemaal geen enkel IP-adres opgegeven, bij de tweede is er wel al een IP-adres opgenomen. De oplossing is bij beiden identiek zoals beschreven in Corrigeer itgenboe031 en itgenboe030 melding bij Power BI Verversen (Bridge Online toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ...)).

Het kopiëren van de link naar App Online werkt weer sinds de release van 28 december 2021.