Foutmelding datacontainer: Er kan maximaal één datacontainer zijn in alle databases in alle organisaties met de enkelvoudige authenticatie identifier

Authenticatie op tweetal datacontainers moest vernieuwd worden (reparatie datacontainers). Onze klant heeft proces doorlopen maar krijg op de connectie met ExactOnline Handel weer de melding dat de datacontainer gerepareerd moet worden. Als ik de connectie URL voor de OData-feed in de browser plak dan ik krijg ik wel alle enititeiten te zien, ook als ik in Power BI de optie “Web” gebruik i.p.v. OData als bron.

Op de project databaseconnectie krijg ik de volgende melding:

Er kan maximaal één datacontainer zijn in alle databases in alle organisaties met de enkelvoudige authenticatie identifier …

Hoe los ik dit op?

Het kan zijn dat je nog wat aanvragen uit cache beantwoord krijgt, waardoor je ondanks een database in ongeldige staat toch een antwoord terug krijgt. De oorzaak van de melding die je doet en de mogelijke oplossingen worden uitgelegd in de volgende forumpost: Itgenscr590 Er kan maximaal één datacontainer zijn in alle databases in alle organisaties met de enkelvoudige authenticatie identifier.

Eenvoudig gezegd moet je bij meerdere databases naar dezelfde omgeving je aanmelden met óf meerdere Exact Online gebruikersnamen óf meerdere Exact Online apps registreren. In de lijst met databases (doorklikken naar data containers) zie ik dat er meerdere Exact Online gebruikersnamen gebruikt zijn.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.