Itgenscr590
Er kan maximaal één datacontainer zijn in alle databases in alle organisaties met de enkelvoudige authenticatie identifier ‘07e0c93f-3cdd-425d-9e16-3785e1d72d3c#0d0d8172-5d98-4d1e-a6c5-1025b91c0ceb’.
De reeds bestaande datacontainer voor deze identifier moet nu worden gerepareerd.
Verwijder eerst de bestaande datacontainer met deze enkelvoudige authenticatie-ID, of repareer eerst de bestaande datacontainer en probeer het dan opnieuw met een andere combinatie van gebruikersnaam en mogelijk OAuth client-ID.
Ik heb de volgende instructie gevolgd:
Enkel is dit niet de oplossing. Namelijk: Er was een database, deze is na het niet-betalen van een factuur verdwenen, maar deze database lijkt nog wel te bestaan “onderwater”. Er is dus geen database om te repareren.
Er is een tweede database met dezelfde combinatie van Exact Online client ID en Exact Online user ID. Deze zal niet zichtbaar zijn.
Aangezien de omgeving waar deze tweede database in zit niet meer in gebruik is sinds 15 april 2025 en ook niet meer gebruikt kan worden, is deze database verwijderd.
Advies is om nogmaals te pogen in de nieuwe omgeving om de database te registreren.
In de toekomst zullen databases horende bij de organisaties zonder gebruikers automatisch verwijderd worden.
Om herhaling van dit probleem te voorkomen wordt aanbevolen om de aanmeldgegevens van Exact Online per persoon beschikbaar te stellen. Dat voorkomt dat meerdere personen onafhankelijk van elkaar dezelfde gegevens gebruiken om van elkaar losstaande databases te maken.
Enkel dat is niet gebeurd. Zonder dat wij het wisten is een nieuwe omgeving (door invantive?) opgezet en is hierdoor de database verdwenen. Wat wij niet wisten is dat de database nog onder de oude omgeving aanwezig was. Doordat we niet wisten van de nieuwe omgeving, dachten we nog op de oude omgeving actief te zijn. Door de missende database zijn we een nieuwe database gaan aanmaken.