Bij het opzetten van de connectie Odoo in PowerBI via Odata krijg ik volgende foutmelding:
Details: "Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Bridge Online-toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ‘::ffff:1.1.1.1’. Voeg het IP-adres als een geautoriseerd IP-adres toe aan de database ‘Odoo acme-productie-6581088@acme.odoo.com as admin 9440ac4’. Gebruik ‘*’ om IP-adresvalidatie volledig uit te schakelen, wat een groot beveiligingsrisico kan opleveren. (itgenboe031, 681dbf69-f56d-48d1-bd17-84afa9f45572))
OData Version: 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Bridge Online-toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ‘::ffff:1.1.1.1’. Voeg het IP-adres als een geautoriseerd IP-adres toe aan de database ‘Odoo acme-productie-6581088@acme.odoo.com as admin 9440ac4’. Gebruik ‘*’ om IP-adresvalidatie volledig uit te schakelen, wat een groot beveiligingsrisico kan opleveren. (itgenboe031, a47abcf5-6efc-4fa6-b856-f04aac9bbf54))
OData Version: 3, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Bridge Online-toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ‘::ffff:1.1.1.1’. Voeg het IP-adres als een geautoriseerd IP-adres toe aan de database ‘Odoo acme-productie-6581088@acme.odoo.com as admin 9440ac4’. Gebruik ‘*’ om IP-adresvalidatie volledig uit te schakelen, wat een groot beveiligingsrisico kan opleveren. (itgenboe031, c019f028-13f0-4c3c-8c74-53cb14803c34))"
Advies is om de hint uit de foutmelding te volgen:
Bridge Online-toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ‘::ffff:1.1.1.1’. Voeg het IP-adres als een geautoriseerd IP-adres toe aan de database ‘Odoo acme-productie-6581088@acme.odoo.com as admin 9440ac4’. Gebruik ‘*’ om IP-adresvalidatie volledig uit te schakelen, wat een groot beveiligingsrisico kan opleveren.
Advies is daarnaast om niet naar de foutmelding in Power BI te kijken (die enorm verwarrend en vaag kan zijn), maar altijd naar de beter leesbare melding op Invantive Bridge Online Monitoring.
Er kunnen twee redenen zijn waarom Bridge Online Monitoring geen of niet de verwachte downloadverzoeken laat zien:
Monitoring toont alleen verzoeken van de huidige gebruiker. Verzoeken van andere gebruikers, zelfs binnen dezelfde organisatie, worden NIET getoond. Om dit op te lossen: zorg ervoor dat de downloadverzoeken van bijvoorbeeld Power BI zijn geauthenticeerd met dezelfde gebruiker als de gebruiker gebruikt om in te loggen op Invantive Bridge Online Monitoring.
Slechts één Bridge Online Monitoring scherm kan verzoeken weergeven. Wanneer dezelfde gebruiker twee keer aanmeldt op Bridge Online Monitoring, vanaf verschillende apparaten of in twee tabbladen van dezelfde browser, zal er hooguit één scherm gegevens tonen. Om dit op te lossen: zorg ervoor dat u ALLE Bridge Online Monitoring browservensters sluit en daarna een nieuwe opent.