Foutmelding itgeneor382 bij verversen Power BI

Ik krijg onderstaande melding.

image001.png

Krijg je ook een melding in de Bridge Online monitoring?

Ja, daar krijg ik dezelfde melding.

Op Bridge Online Monitoring hoort bij de melding meer tekst te staan als je op de download klikt. Wat staat er in de linkerkolom onderaan voor melding?

De volledige melding is net iets hoger te vinden in Invantive Bridge Online Monitoring:

De oplossing voor itgenboe031 is te vinden op Corrigeer itgenboe031 en itgenboe030 melding bij Power BI Verversen (Bridge Online toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ...)).

Dat is inderdaad de melding. De oplossing voor itgenboe031 is te vinden op Corrigeer itgenboe031 en itgenboe030 melding bij Power BI Verversen (Bridge Online toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ...)).

Dan krijg ik nog steeds deze melding.

Verwerkingsfout: Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Internal Server Error)
OData Version: 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Internal Server Error)
OData Version: 3, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Internal Server Error)
URI cluster: WABI-WEST-EUROPE-D-PRIMARY-redirect.analysis.windows.net
Activiteits-id: e21e8e8a-5a65-446a-b309-0aa3c3ca3ed8
Aanvraag-id: 80ab45f5-bc78-8234-00f0-55bf8a1768dc
Tijd: 2022-03-28 14:11:46Z

Gelieve het veld “Bridge Client IP-adreslijst” bij de database uit te breiden met komma plus asterisk, of te vervangen door enkel de asterisk (""). Op dit moment staat bij de definitie van de database nog geen "".

Hij aanvaard de verandering niet. Hoe krijg ik deze juist?

Op welke wijze aanvaardt Invantive Cloud de verandering niet? Treedt er geen wijziging op of een foutmelding?

In Invantive Cloud wordt de “” bij bridge client IP adres telkens gereset. Hij blijft mijn IP adres niet herkennen. Ik blijf hierdoor telkens dezelfde foutmelding krijgen.

Een “*” is toegevoegd, zie afbeelding. Het is onbekend waarom het niet lukt onder jouw account.

Een van onze collega’s zal telefonisch contact opnemen om het toevoegen te autoriseren. Anders wordt het morgen weer verwijdert.

Ik krijg nog steeds dezelfde melding.

Uit Systeemberichten:

itgeneor382
De database ‘Acme - xxx-eng.com-acme-exact-online: acme-exact-online’ kon niet worden geopend.
Invantive licentiecontrole vereist toegang tot minimaal één actief Exact Online bedrijf van Exact Online klant 972086054.
Voor accountants: verleen de applicatie toegang tot een actief intern Exact Online bedrijf via het Exact Online hoofdmenu.
Voor ondernemers, zorg ervoor dat er nog minimaal één Exact Online bedrijf actief is.

Uit de SQL Editor komt de melding:

itgeneor382
De database ‘Invantive Bridge Online - User johndoe: Database 2415’ kon niet worden geopend.
Invantive licentiecontrole vereist toegang tot minimaal één actief Exact Online bedrijf van Exact Online klant 972086054.
Voor accountants: verleen de applicatie toegang tot een actief intern Exact Online bedrijf via het Exact Online hoofdmenu.
Voor ondernemers, zorg ervoor dat er nog minimaal één Exact Online bedrijf actief is.

In de foutmelding is sprake van Exact Online klant ID 972086054, maar er is ook sprake onderwater van Exact Online klant ID 972500351 met de drie verwachte administraties.

Raar genoeg zijn de Appmachtigingen verdwenen op de twee gebruikte Invantive Apps onder het Exact Online menu → Import/Export → Appmachtigingen.

Via Mijn Exact Online zijn de rechten ook weggehaald door de gebruiker zelf en nogmaals gekoppeld. Hierna lukte het wel om de gegevens te benaderen met Get My Report en Invantive Cloud.

Het vreemde is dat in SystemDivisions drie verschillende Exact Online klantnummers staan:

  • 972500351
  • 972086054
  • 972035732

Er is wel een eigen Exact Online abonnement. De Exact Online gebruiker uit het eigen abonnement heeft echter ook toegang tot de Exact Online administratie van de accountant en een andere ondernemer.

We zullen contact opnemen met Exact Online om uit te zoeken wat de configuratie precies is en daarna dit topic bijwerken.

Na contact met Exact Online blijkt dit een bijzondere constructie. Dit is aan Exact Online zelf om eventueel verder uit te zoeken.

Wat het issue zeer allicht oplost, is het registeren van een eigen Client ID in het Exact Online App Center en deze te gebruiken met de Exact Online database in Invantive Cloud. Een eigen client ID kan alleen toegang hebben tot de administraties van het eigen abonnement. Uiteindelijk is een eigen client ID bij het gebruik sowieso noodzakelijk.

De stappen daarvoor worden in deze video uitgelegd:

Een tweede alternatief is om een aparte Exact Online gebruiker te hanteren die geen toegang heeft tot accountancy administraties of een tweede abonnement van een ondernemer.

Een derde alternatief is om de Exact Online kantoorgebruiker overtollig te maken door de administraties te verhuizen naar binnen het eigen abonnement. Dit is een uitzonderlijke inregeling die normaliter niet voor zou moeten komen en mogelijkerwijs ook niet geheel in lijn is met Exact Online voorwaarden.

Ik heb de database hernieuwd (verwijdert en opnieuw toegevoegd). Hoe lang duurt het normaal gezien eer de data in power bi geladen is de eerste keer?