Geen activatiebericht voor nieuwe gebruiker

Ik heb dinsdagmiddag (eergisteren) een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt voor een collega via Invantive Cloud.

Hierbij zijn zo ver ik kan zien alle gegevens correct opgeslagen en dat hij bijvoorbeeld nog niet eerder heeft aangemeld.

Mijn collega heeft alleen tot op heden (woensdag 17:00 uur) geen activatiebericht ontvangen vanuit Invantive Cloud.

Hiermee kan ik enige vorm van vertraging uitsluiten en lijkt het proces ergens toch vast te lopen. Kunnen jullie dit nakijken?

Het sturen van een activatiemail als een gebruiker aangemaakt wordt via Invantive Cloud kan meerdere dagen (tot een week) duren omdat die eerst door het backoffice verwerkt moet worden. Dat is nogal knullig.

Een van de verbeteringswensen is dan ook om dit terstond te doen. Hiervoor is een idee opgevoerd: Send an invitation when a user is registered through Invantive Cloud instead from backoffice

Op dit moment heeft dit nog geen prioriteit gekregen.

Advies is om:

  • eerst de gebruiker op te voeren in Invantive Cloud
  • de gebruiker zich daarna te laten inschrijven met het opgevoerde e-mailadres

De gebruiker landt dan in de juiste organisatie.

De stappen staan ook beschreven in Send an invitation when a user is registered through Invantive Cloud instead from backoffice.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.