Geen managed connection met TLS1.2

Ik heb een SSIS package die data ophaalt vanuit Teamleader via de OData source. Als ik de package op mijn Windows 11 machine draait werkt dit prima. Maar hij gebruikt dan wel TLS1.3.

Als ik de package op onze SQL server installeert en via een SQL job aftrap dan kan hij geen connectie maken. Ik zie dat hij dan TLS1.2 gebruikt. Ondersteunt Invantive dan geen TLS1.2?

(De SQL Server machine waarop de SQL job draait is een Windows Server 2022 met SQL Server 2016.)

Ok. Heb de oplossing inmiddels gevonden. Blijkbaar moet je toch ook op Windows 2022 server de volgende registry key toevoegen:

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework\v4.0.30319 --> key SchUseStrongCrypto (DWORD) = 1

EN

HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\.NETFramework\v4.0.30319 --> key SchUseStrongCrypto (DWORD) = 1

Fijn dat gelukt is oplossing te vinden. Voor TLS-issues is advies in het algemeen om de lokale systeembeheerder te betrekken.

De TLS-ondersteuning van de Invantive-producten is momenteel:

  • TLS 1.3: ondersteund,
  • TLS 1.2: ondersteund,
  • TLS 1.1: vervallen per 31 maart 2020,
  • TLS 1.0: vervallen per 1 juni 2018.

Elke TLS-versie kent andere reeksen van ciphers die ondersteund worden. Voor de Invantive-producten kunnen die varieren, ook binnen een TLS-versie, afhankelijk van de omgeving en naar de aard (on-premises, online).

De ondersteunde ciphers kunnen bepaald worden via bijvoorbeeld SSL Server Test (Powered by Qualys SSL Labs).

De lijst van ondersteunde ciphers kan in principe elk moment gewijzigd worden zonder vooraankondiging.

Ondersteuning voor een nieuwe TLS-versie of het vervallen van een bestaande TLS-versie in een nieuwe release zal via de forums gecommuniceerd worden.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.