Gefilterd ophalen boekingen uit Twinfield lukt niet altijd

De volgende query:

select * 
from   generalledgerdetailsv3@tfd 
where  fin_trs_head_modified > trunc(sysdateutc)

werkt soms snel, soms langzaam en soms eindigt hij met een foutmelding.

Controle via SessionIOs@DataDictionary laat zien dat er public_query_parameters zijn voor topic 030-3 en dat fin_trs_head_modified netjes met een datumfilter doorgegeven wordt. Dit blijkt er ook uit dat de download soms heel snel klaar is.

Soms is de foutmelding (request ID 0HMUKI9LSM6SA:00000003):

Fout 'itgentfr091' is opgetreden op Bridge Online

Server was unable to process request. ---> Invalid name character in 'http://www.twinfield.com/_Unexpected'.

Tabelnaam: Twinfield.Twinfield.GeneralLedgerDetailsV3
SQL Select-statement:
select t.[COMPANY_CODE], t.[COMPANY_NAME], t.[CODE], t.[NUMBER], t.[LINE], t.[FIN_TRS_HEAD_DATE], t.[FIN_TRS_HEAD_INPDATE], t.[FIN_TRS_HEAD_MODIFIED], t.[FIN_TRS_HEAD_NUMBER], t.[FIN_TRS_HEAD_ORIGIN], t.[FIN_TRS_HEAD_PERIOD], t.[FIN_TRS_HEAD_STATUS], t.[FIN_TRS_HEAD_USERNAME], t.[FIN_TRS_HEAD_YEAR], t.[FIN_TRS_HEAD_YEARPERIOD], t.[FIN_TRS_LINE_BASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_DEBITCREDIT], t.[FIN_TRS_LINE_DESCRIPTION], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1TYPE], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2TYPE], t.[FIN_TRS_LINE_FREETEXT1], t.[FIN_TRS_LINE_FREETEXT2], t.[FIN_TRS_LINE_FREETEXT3], t.[FIN_TRS_LINE_INVNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_VALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_VATBASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_VATCODE], t.[FIN_TRS_MNG_TYPE]
from   Twinfield.Twinfield.GeneralLedgerDetailsV3@tfd t
where  ([FIN_TRS_HEAD_MODIFIED] > :w1)

Soms treedt er enkel een time-out op na circa 3 minuten binnen PowerBi.com en is er in Invantive Bridge Online geen foutmelding te zien behalve time-out.

Het lijkt er op dat de Twinfield API-server niet altijd even vlot antwoord geeft. Echter, dit zou door de Invantive UniversalSQL-driver dan automatisch opnieuw geprobeerd moeten worden. Een tweetal analytische meldingen met code itgensop091 en itgensop092 zijn toegevoegd t.b.v. verdere analyse.

De oorzaak van de “oranje” downloads is mogelijkerwijs het uit zijn jasje groeien van Invantive Bridge Online, waarbij gelijktijdige downloads met elkaar concurreren en in een zogenaamde “deadlock” komen. Het realistisch maximaal aantal gelijktijdige downloads op Invantive Bridge Online en Invantive App Online is daarom verhoogd naar 2048, en er worden aanpassingen gemaakt om dit structureel te voorkomen.

De itgentfr091-foutmelding lijkt maar bij een deel van de geselecteerde Twinfield-administraties op te treden. Andere administraties van dezelfde Twinfield-omgeving komen er wel succesvol doorheen, telkens in tussen de 400 en 2500 ms.

Echter, de download wordt regelmatig herhaald en telkens is er tenminste 1 administratie die faalt. De administratiecode varieert echter. Het lijkt op een Twinfield interne-bug, waar de Invantive UniversalSQL-engine echter niet goed automatisch herhaaldelijk opnieuw probeert. Na implementatie van een release met meer analytische meldingen zal dit probleem opnieuw bekeken worden.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

Een verbetering is opgenomen vanaf release 24.0.135 om ook relatief grote administraties qua aantallen transacties zonder aanpassingen betrouwbaar te verwerken in Power BI en/of SQL. Zie voor meer informatie: