Bij het inlezen van Twinfield van 16 administraties werkt Twinfield.Twinfield.GeneralLedgerDetailsV3
prima. Echter, zelfs met een PPU abonnement lukt het niet om enkele honderdduizenden boekingen in te lezen via Power BI Service, terwijl het via Power BI Desktop wel werkt.
In de Advanced Editor staat een referer, een time-out van 4 uur en een Omit-NullValues.
In Bridge Online Monitoring wordt eerst de data opgehaald in minder dan een minuut. Vervolgens wordt de regel groen, enkele minuten later wordt de download van Twinfield grootboekingen opnieuw uitgevoerd. Die is dan in enkele seconden klaar vanuit cache, maar er verschijnt meteen een melding:
The data download was cancelled after 9 seconds, probably by the user. Please optimize your query as described on https://go.invantive.com/en/power-bi-tuning. Then re-run the query. (itgenboe161)
De query is:
select t.[COMPANY_CODE], t.[COMPANY_NAME], t.[OFFICE], t.[CODE], t.[NUMBER], t.[FIN_TRS_HEAD_DATE], t.[FIN_TRS_HEAD_INPDATE], t.[FIN_TRS_HEAD_NUMBER], t.[FIN_TRS_HEAD_ORIGIN], t.[FIN_TRS_HEAD_PERIOD], t.[FIN_TRS_HEAD_STATUS], t.[FIN_TRS_HEAD_YEAR], t.[FIN_TRS_HEAD_YEARPERIOD], t.[FIN_TRS_LINE_BASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_DEBITCREDIT], t.[FIN_TRS_LINE_DESCRIPTION], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP3], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP3NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1TYPE], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2GROUP], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2TYPE], t.[FIN_TRS_LINE_ID], t.[FIN_TRS_LINE_INVNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHDATE], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHSTATUS], t.[FIN_TRS_LINE_VALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_VATCODE], t.[FIN_TRS_MNG_TYPE]
from Twinfield.Twinfield.GeneralLedgerDetailsV3@tfd t
where ([FIN_TRS_HEAD_PERIOD] is not null )
In Power BI Service is bij de dataset niks terug te vinden, anders dan dat het downloaden mislukt is.