Performance issues Twinfield

Sinds 11 april 2024 zijn er bij meerdere klanten performance issues danwel toename in duur. Het gaat specifiek om de transactie tabel V3 van Twinfield. Is dit bekend?

Hieronder een aantal voorbeelden:



Kunt u een specifiek voorbeeld met URL / SQL query aangeven hiervan, inclusief oude en nieuwe duur?

Er is afgelopen week een nieuwe versie van de Twinfield-driver in productie genomen, waarbij paginering toegepast wordt voor de transactietabellen. Meer informatie hierover is te vinden op Verbetering Twinfield ter vermijding itgensop090 (HTTP-statuscode 524) en itgentfr091 bij grote Twinfield-administraties. Dit is een vrij ingrijpende wijziging. Uit interne performancetests is geen significante reductie in doorvoersnelheid gebleken, maar gezien de complexiteit van de wijziging is het mogelijk dat er edge cases zijn.

select t.[COMPANY_CODE], t.[CODE], t.[NUMBER], t.[LINE], t.[FIN_TRS_HEAD_PERIOD], t.[FIN_TRS_HEAD_RELATION], t.[FIN_TRS_HEAD_STATUS], t.[FIN_TRS_HEAD_USERNAME], t.[FIN_TRS_HEAD_YEAR], t.[FIN_TRS_LINE_BASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_DEBITCREDIT], …E_DESCRIPTION], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1], t.[FIN_TRS_LINE_FREETEXT3], t.[FIN_TRS_LINE_INVNUMBER]
from Twinfield.Twinfield.GeneralLedgerDetailsV3@tfd t
where ((([COMPANY_CODE] = :w1) and ([FIN_TRS_HEAD_YEAR] = :w2)) and ([FIN_TRS_HEAD_PERIOD] = :w3))

Bij deze klant wordt per administratie, per jaar en per periode de data opgehaald.


Hierbij de statement vanuit Bridge Online

Zojuist ook test gedaan door direct alles op te halen met alleen filter op > jaar:

In Power BI wordt de volgende melding gegeven:

Dank voor de nadere informatie.

Een voorheen bestaande optimalisatie wordt door de wijziging overgeslagen. Deze zal gecombineerd worden met de nieuwe optimalisatie in de volgende versie.

Zodra deze beschikbaar is zal dit topic bijgewerkt worden.

Een foutmelding “Invalid JSON. A comma character ‘’ was expected in scope ‘Array’” is een eigen foutmelding van Power BI die de echte foutmelding opeet. De echte foutmelding is itgensop090: error code: 524. The remote server returned an error: (524) zoals zichtbaar in Invantive Bridge Online Monitoring.

Dank voor de reactie. Het is mij onduidelijk wat u met het antwoord probeert duidelijk te maken. Is er een oplossing dat de data opgehaald kan worden?

Excuses, het gaat om de volgende wijziging om eenvoudiger en betrouwbaarder grote administraties te kunnen verwerken dankzij paginering:

Deze heeft een onverwacht zij-effect. Een nieuwe versie van de Twinfield-driver zal dit problematisch zij-effect oplossen.

Deze nieuwe versie van de Twinfield-driver zal voor dinsdag 16 april 2024 in productie genomen zijn.

Dank voor de terugkoppeling en alle klanten met Twinfield zijn weer goed ververst met dezelfde duur als voor 11/12 april.

Fijn dat opgelost is. Merk op dat voortaan ook significant veel grotere hoeveelheden transacties zonder handmatige acties real-time opgehaald kunnen worden uit Twinfield.

Bij alle twinfield klanten zien we opnieuw een stijging in verversingsduur. Hierbij een aantal voorbeelden. Het gaat om dezelfde SQL query.
image

Een ander voorbeeld:

Nog een voorbeeld:

Dit is een storing van afgelopen nacht; meer informatie is te vinden in Problemen bij geannuleerde downloads en/of downloads die blijven hangen - 3 van forums