Twinfield-gegevens zijn erg traag of blijven hangen bij het vernieuwen van Power BI

Ik neem contact met jullie op omdat we een probleem hebben met Invantive en Twinfield in Power BI. Tot voor kort werkte alles perfect en werden de gegevens zonder problemen bijgewerkt. De afgelopen dagen is de update echter extreem traag geworden (meer dan 24 uur) of zelfs helemaal gestopt. Sommige gegevens staan ​​wel in Twinfield, maar worden niet geüpload via de verbinding.

Een paar details:

We gebruiken Invantive Bridge Online om Power BI te verbinden met Twinfield (URL zoals https://bridge-online.invantive.com/database_name…).

Het dashboard combineert twee gegevensbronnen, en alleen Twinfield heeft dit probleem.

We hebben gemerkt dat er nieuwe databases met de suffixen -1 (database_name-1), -2 (database_name-1), -3 (database_name-1), enz. in de verbindingsopties verschijnen. Zelfs bij het proberen van deze URL’s blijft het probleem hetzelfde.

Heeft iemand anders dit probleem ook ondervonden of heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

De achtergrond achter de twee nieuwe links is te lezen in:

Het heeft verder geen invloed op de werking van Invantive Bridge Online. Hier draait voorlopig nog versie 24.0 van omstreeks juni 2025.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

• de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

• bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Aanvullen informatie

Dit is de bovenste rij in de tabel, die grijs was, niet groen, dus ik ga ervan uit dat deze nog niet voltooid is. We zien dat de aanvraagduur 299,173 ms is, en met elke verversing neemt de tijd toe, alsof de verbinding geblokkeerd is.

De beschrijvingen zijn in het Frans, dus ik vertaal ze hieronder.

Voor sequentie 2: Aanvraagheaders: Verbinding: Upgrade, Host: cloud.invantive.com, User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, zoals Gecko) Chrome/139.0.0.0 Safari/537.36, Accept-Encoding: gzip, deflate, br, zstd, Accept-Language: fr,en-US;q=0.9,en;q=0.8,de;q=0.7,it;q=0.6,id;q=0.5, Cache-Control: no-cache, Cookie: (header aanwezig), Oorsprong: https://cloud.invantive.com, Pragma: no-cache, Upgrade: websocket, Sec-WebSocket-Version: 13, Sec-WebSocket-Key: cKvpD0Xsb7M8uUxf6EKH7A==, Sec-WebSocket-Extensions: permessage-deflate; client_max_window_bits, x-forwarded-proto: https, x-forwarded-for: 37.66.52.193.

Voor sequentie 1: Haal verzoek op voor /app/monitoring-ws.

Voor het tweede punt: ja, ik gebruik bridge-online.invantive.com in mijn URL om verbinding te maken. Het is de OData4-link die door Invantive wordt verstrekt om verbinding te maken met Power BI en de gebruikte referenties zijn correct.

image

Bedankt voor je hulp. Wat de relevantie van de woorden betreft: ik gebruik Google Translate om mijn bericht te vertalen. Ik hoop dat het nog steeds begrijpelijk is.

Ik denk dat het probleem voortkomt uit het feit dat het laden van de opdracht erg lang duurt.

Dank voor aanvulling.

Advies is om niet de monitoring van Invantive Cloud te gebruiken, maar van de gebruikte server. In dit geval: bridge-online.invantive.com.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps.

Is dit wat je nodig had?

Ik kan nog een ander element aandragen, maar toen ik naar de datacontainer keek, zag ik dat er een idee was van de frequentie waarmee kopieën van data werden gedeponeerd (ik denk dat dit zeker bedoeld is voor gebruik via API). Hebt u meer informatie over de frequentie waarmee data wordt gedeponeerd?

Uitleg over de cache-instellingen zijn te vinden in:

Bij het opnemen van de gegevens van een download is advies het verzoek te kiezen met een SQL-statement en odata4/...naam-tabel....