Dank voor de aanvulling. Het is een enorm vervelend probleem. De gebruiksintensiteit en het aantal gebruiker van Invantive Cloud zijn langere tijd sneller gestegen dan waar de software klaar voor was.
De storing van afgelopen nacht valt uiteen in meerdere losse gebieden. Dezen lijken te zijn: een onderliggend probleem van gevolgschade van eerdere verzoeken, een probleem met de zogenaamde “garbage collector” qua instellingen en een grote reeks (op zich legitieme) verzoeken met verkeerde authenticatiegegevens. Voor alle drie de onderwerpen zullen we verbeteringen doorvoeren.
Daarnaast zijn er inmiddels nog enkele andere problemen geidentificeerd en deels opgelost/in productie genomen.
De verwachting is dat we deze problemen kunnen oplossen. Specifieke deze storingen zijn helaas lastig te herkennen omdat afgebroken downloads ook legitieme redenen hebben, zoals het wegnavigeren door de gebruiker uit de Power BI Navigator gedurende het laden van een preview of een ingestelde time-out aan de client. We zijn zoekend naar handigere manieren om deze problemen vroegtijdig te detecteren.