Gemakkelijk Exact Online OData4 hyperlink bepalen voor parabola.io

Ik heb een URL die de openstaande verkoopfacturen ophaalt uit 1 Exact Online administratie via Invantive Cloud en daarna aflettert tegen webshopbetalingen:

https://bridge-online.cloud/alivio-idm-eol/odata4/ExactOnlineXML.XML.AROutstandingItems@eol?$filter=DIVISION_CODE%20eq%20%...'

Met top-level key: value

Hoe kan ik gemakkelijk nieuwe filters samenstellen zodat ik beter kan sturen welke gegevens er terug komen?

Het is niet zinvol om alle boekingsregels op te halen bijvoorbeeld als je alleen memoriaal nodig hebt. Ook omdat parabola.io rekent ook minder als je minder regels verwerkt.

Het ziet er dan ongeveer zo uit:
voorbeeld

Bedankt voor registratie van je wens! We verzamelen nog input van andere gebruikers en proberen via ITGEN-5239 en ITGEN-5240 functionaliteit toe te voegen hiervoor aan access-odata.com.

Access-odata.com

De eerste manier om de URL te bepalen die je nodig hebt als API URL in Parabola is als volgt:

  • Ga naar https://access-odata.
  • Kies daar “Invantive Cloud” (rode 1).
  • Vul Invantive Cloud gebruikersnaam in die je gebruikt voor Bridge Online (rode 2).
  • Vul wachtwoord in (rode 3).
  • Druk op “Aanmelden” (rode 4).
  • Kies de database, in dit geval “Simplicate” (rode 5).
  • Druk op “Doorgaan” (rode 6).
  • Kies een table die je wilt ophalen, in dit geval Simplicate.CRM.Countries (rode 7). De spe er achter is de alias van de datacontainer.
  • Om te voorkomen dat alles opgehaald wordt (bijvoorbeeld miljoen boekingen uit Exact) vink je een filter aan (rode 8).
  • Druk op “Exporteer naar CSV” (rode 9).
  • De URL voor gebruik in Parabola verschijnt bovenaan (rode 10).
  • Kopieer en plak die URL in Parabola.

Vergeet niet om in Parabola te kiezen voor “User and password” qua authenticatie en vul daar dezelfde waardes in als bij de rode 2 en 3.

Vergeet ook niet in de top-level nesting “values” te kiezen. Anders krijg je maar 1 rij in plaats van alle rijen.

Plaatje 1:

Plaatje 2:

Plaatje 3:

Systeem I/O

De tweede manier staat beschreven op Invantive Cloud provides insight on all API activity.