Sinds 5 september zien we dat het aantal records dat teruggegeven wordt vanuit de V2.Timetracking van Teamleader drastisch is gedaald. Nader onderzoek binnen Invantive-cloud leidde mij naar de volgende situatie voor een bepaalde medewerker binnen Teamleader:
De V1-variant Teamleader.V1Flat.TimeTracking54Weeks levert de data op zoals die verwacht wordt:
Rondom deze tabellen zijn momenteel geen problemen bekend en geen wijzigingen doorgevoerd die dit zouden kunnen verklaren.
De eerste aanbevolen stap is om te analyseren waar de verschillen zitten.
Kunt u de uitvoer van deze queries toevoegen? U kunt de data verder anonimiseren door zelf een deling of vermenigvuldiging op de duur en een filtering op alleen datums waar u verschillen ziet op te nemen.
select /*+ http_memory_cache(false) */
user_id
, datum
, sum(duration) duration
from ( select user_id
, trunc(date) datum
, duration
from TimeTracking54Weeks
)
group
by user_id
, datum
en
select /*+ http_memory_cache(false) */
user_id
, datum
, sum(duration/60) duration
from ( select user_id
, trunc(started_on) datum
, duration
from timetracking
where started_on > trunc(sysdate) - 54*7
)
group
by user_id
, datum
Deze vraag is nog niet verder bekeken omdat het nog niet reproduceerbaar is gebleken. Na afronding van de drukte rond de BTW-periode zal er contact gezocht worden t.b.v. delegatie.
select user_id
, datum
, sum(duration) duration
from ( select user_id
, trunc(date) datum
, duration
from TimeTracking54Weeks
)
group
by user_id
, datum
order
by datum desc
levert ruim 10.000 rijen, waarvan de meest recente betrekking heeft op 13-10-2023.
Tweede query:
select user_id
, datum
, sum(duration/60) duration
from ( select user_id
, trunc(started_on) datum
, duration
from timetracking
where started_on > trunc(sysdate) - 54*7
)
group
by user_id
, datum
order
by datum desc
levert ruim 1.000 rijen, waarvan de meest recente betrekking heeft op 10-10-2023.
Een nadere analyse via V2 vanaf 2 dagen terug met:
Hieruit blijkt dat de aanroepen technisch correct zijn, maar dat de V1 API beduidend meer rijen teruggeeft voor een minstens zo breed datumbereik.
Advies is om dit probleem bij Teamleader Support aan te kaarten.
Mocht er gevraagd worden naar nog gedetailleerdere logging van de API-calls, dan zijn die te achterhalen via het Invantive Query Tool zoals beschreven in: