Hoe vind ik de server en databasenaam van een Odoo omgeving tbv Odoo opzetten in Invantive?

Hoe weet je jouw server en database name van odoo omgeving?
Ik heb enkel een gebruiker en wachtwoord.

Meer informatie over het bepalen van de databasenaam is te lezen op Where can I find my current Odoo database name in Odoo itself?. De servernaam is normaliter terug te vinden in de URL om aan te melden op Odoo.

Welk deel van de URL bevat de servernaam?

U kunt de hostnaam gebruiken, bijvoorbeeld:

  • company.odoo.com
  • odoo.company.com
  • https://odoo.company.com

Ik krijg volgende foutmelding:

itgenclr078
De database ‘Invantive Cloud - Test Odoo’ kon niet worden geopend.

image

De foutmelding itgenclr078 geeft hier aan dat de Odoo servernaam niet bestaat. In een volgende versie van de Odoo-driver zal een duidelijker melding gegeven worden; momenteel is dat lastig vanwege bug geregistreerd als Follow HTTP standard to use 404 Not found on non-existing domain instead of HTTP 200 · Issue #118174 · odoo/odoo · GitHub.

Gelieve de servernaam op te vragen bij de eindgebruiker; dat is bijvoorbeeld ‘acme.odoo.com’ of ‘odoo.acme.com’.

De servernaam staat ook bij het aanmelden op de Odoo-server in de URL van de browser; zie Where can I find my current Odoo database name in Odoo itself?.

Het is nog steeds niet gelukt om verbinding te maken in Invantive met odoo. In de URL kan ik aflezen welke servernaam het is. Maar in “My databases” staat geen database.

Er moet tenminste 1 database zichtbaar zijn om met Odoo te kunnen werken.

Advies is om de Odoo-applicatiebeheerder te benaderen. Die zal waarschijnlijk de gebruiker nog moeten koppelen/uitnodigen.

De juiste werking van Odoo kan gecontroleerd worden door te verbinden met de Odoo database en een willekeurige Odoo-app te openen uit de lijst van tegels.

Dan creëert odoo een compleet nieuwe odoo / app omgeving, zonder de bestaande apps.
Is het mogelijk om een kwartier consultancy bij jullie aan te vragen om samen te verbinden met odoo?

Dat is mogelijk, maar denk beter als eindgebruiker samen met u het gratis uur inzet. De eindgebruiker zal waarschijnlijk correcties moeten maken.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.