In Invantive Control for Excel komen de Outlook-emailboxen op, hoe kan ik die uitschakelen?

image

In de Invantive ribbon in Excel worden voor de maximaal 50 verbindingen de Outlook-e-mailboxen meegeteld als verbinding als ik tevens Outlook open heb staan. Ik heb dan gelijk 12 verbindingen "verbruikt’. Hoe kan ik de Outlook-verbindingen standaard uitschakelen?

De Outlook-accounts vormen onderdeel van de Outlook service data provider. Deze kunnen niet uitgeschakeld worden, behalve door Microsoft Outlook voor het opstarten af te sluiten.

Kunt u aangeven wat u bedoelt met “maximaal 50 verbindingen”?

Na 50 verbindingen krijg ik weer een extra rekening van Invantive volgens mij?

Dank voor de toelichting!

Nee, de aanwezigheid van verbindingen leidt niet tot extra kosten.

De Invantive-term hiervoor is “partitie”. Een Exact Online-administratie is een partitie, een Teamleader Focus-omgeving is een partitie, een Outlook e-mailbox is een partitie, etc.

Uitsluitend partities waarmee in een maand een of meerdere keren data uitgewisseld wordt (via een query bijvoorbeeld) worden geteld voor de facturatie.

Zolang de mailboxen niet uitgelezen worden met een query zal dit geen kosten met zich mee brengen. Mocht dit per abuis toch een keer gebeurd zijn, gelieve dan via finance@invantive.com contact op te nemen.

Ok, eveneens dank voor de toelichting. Waar kan ik zien op welke partities er data is uitgelezen in een maand?

Binnen het menu “Licentiering” op Invantive Cloud zijn de conceptfactuurgegevens terug te vinden in het scherm “Conceptfactuurregels”. Vanuit een meer technische benadering zijn ook gegevens te vinden onder het menu “Diagnostiek”.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.