Incidenteel Power BI Refresh timeout error met itgenboe053 en itgenboe313

Bij het refreshen van Power BI dashboard krijgen we soms onderstaande foutmelding:

image

Processing error Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation.

In de monitoring van Invantive is daarvoor al deze error te zien:

itgenboe053 / itgenboe313
The data download was cancelled after 5 minutes, 42 seconds, such as by the user navigating away in a browser.
Please optimize your query as described on https://go.invantive.com/en/power-bi-tuning.
Then re-run the query.

Hoe kan het dat dit soms een error oplevert maar soms ook niet?

Het lijkt er op dat dit hetzelfde probleem is als beschreven in deze forumpost: Power BI Service: The timeout period elapsed prior to completion of the operation & andere foutmeldingen.

Mochten de voorgestelde aanpassingen geen oplossing bieden, laat het dan alsjeblieft weten.

Dank voor de reactie. Advies 1 en 3 zijn reeds opgevolgd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Zijn er naast het aanmaken van een app, nog andere dingen die we kunnen proberen? Deze optie heeft namelijk niet onze voorkeur.

Waarschijnlijk zal het probleem dan identiek zijn aan het beschreven probleem op Power BI Service: The timeout period elapsed prior to completion of the operation & andere foutmeldingen. Hiervoor loopt momenteel een technisch onderzoek. Dit duurt al langere tijd vanwege de problemen om het gereproduceerd te krijgen; het probleem treedt incidenteel op. Advies is voorlopig opnieuw te verversen in afwachting van een oplossing voor genoemd probleem.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.