Sinds 13 september krijg ik een foutmelding bij het verversen vanuit PowerBI.com (vanuit Power BI Desktop werkt het wel). De foutmelding is:
Laatste poging voor vernieuwen is mislukt: …
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van de gegevens in de gegevensset.
Verwerkingsfout: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation.
…
Tijd: 2022-09-23 07:53:15Z
De tabellen zijn bijvoorbeeld:
Teamleader.V2.DealsCustomFieldValues@tlr
Teamleader.V2.Companies@tlr
Op alle queries zit een timeout van 4 uur in de Advanced Editor, maar de download breekt al af na circa 10-15 minuten.
De foutmelding in Bridge Online Monitoring is (van DealsCustomFieldValues
):
itgenboe161
De gegevensdownload werd geannuleerd na 9 minuten, 47 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker.
Optimaliseer uw query zoals beschreven op Overzicht van Power BI-technieken om prestaties en downloadtijd te verbeteren - invantive. Voer de query vervolgens opnieuw uit. (/electri-teamleader-focus/odata4/Teamleader.V2Flat.DealCustomFieldValues@tlr).
Verzoek ID: 800002c5-0000-c300-b63f-84710c7967bb
In de monitoring is te zien:
06:03:02.919 - itgenboe161 - Monitoring - De gegevensdownload werd geannuleerd na 9 minuten, 47 seconden…
06:03:02.909 - itgeniee011 - Systeemuitzondering - The operation was canceled.
06:03:02 - itgenboe237 - DataRetrieval - Ophalen van het logboek is mislukt. Tot nu toe 0 rijen opgehaald uit …
05:53:15 - itgenboe154 - DataRetrieval - Begin met gegevens opleveren.