"Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation." op Teamleader naar Power BI

Sinds 13 september krijg ik een foutmelding bij het verversen vanuit PowerBI.com (vanuit Power BI Desktop werkt het wel). De foutmelding is:

Laatste poging voor vernieuwen is mislukt: …
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van de gegevens in de gegevensset.
Verwerkingsfout: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation.

Tijd: 2022-09-23 07:53:15Z

De tabellen zijn bijvoorbeeld:

  • Teamleader.V2.DealsCustomFieldValues@tlr
  • Teamleader.V2.Companies@tlr

Op alle queries zit een timeout van 4 uur in de Advanced Editor, maar de download breekt al af na circa 10-15 minuten.

De foutmelding in Bridge Online Monitoring is (van DealsCustomFieldValues):

itgenboe161
De gegevensdownload werd geannuleerd na 9 minuten, 47 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker.
Optimaliseer uw query zoals beschreven op Overzicht van Power BI-technieken om prestaties en downloadtijd te verbeteren - invantive. Voer de query vervolgens opnieuw uit. (/electri-teamleader-focus/odata4/Teamleader.V2Flat.DealCustomFieldValues@tlr).

Verzoek ID: 800002c5-0000-c300-b63f-84710c7967bb

In de monitoring is te zien:

06:03:02.919 - itgenboe161 - Monitoring - De gegevensdownload werd geannuleerd na 9 minuten, 47 seconden…
06:03:02.909 - itgeniee011 - Systeemuitzondering - The operation was canceled.
06:03:02 - itgenboe237 - DataRetrieval - Ophalen van het logboek is mislukt. Tot nu toe 0 rijen opgehaald uit …
05:53:15 - itgenboe154 - DataRetrieval - Begin met gegevens opleveren.

Advies is om te controleren dat er een Power BI Premium per User-abonnement gebruikt wordt.

Daarnaast advies om te controleren dat de queries met de time-outs gepubliceerd zijn op PowerBI.com.

We zullen in de software een aantal verbeteringen doorvoeren voor duidelijker terugmeldingen op detailniveau.

De melding “Operation canceled” (itgeniee011) is een teken dat de Invantive SQL-engine er meer stopt. De oorzaak is niet duidelijk.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.