Incremental Payables/Receivables

In de QueryTool kwam ik de PaymentsIncremental en ReceivablesIncremental tabellen tegen.
Incremental tabellen in Exact Online

Deze krijg ik met de Data Replicator nog niet opgehaald. En in de Query Tool blijven de tabellen leeg wanneer ik een query uit voer.

Is het wel al mogelijk deze tabellen te gebruiken?

Ja, de *Incremental tabellen zijn bruikbaar. Gebruik een recente 20.1 BETA.

De in 20.0 zichtbare PaymentsIncremental en ReceivablesIncremental zijn later weer weggehaald; de onderlinggende Sync API’s zijn wat documentatie issues mee en deze bleken uiteindelijk niet te bestaan.

In het algemeen zijn er nog wat dataintegriteitsissues met bijvoorbeeld de Sync API versies van GoodsDeliveryLines en GoodsReceiptLines: bij het terugzetten van een backup werkt het doorgeven van de berichten niet. Daarom zijn die momenteel niet beschikbaar; zodra deze bugs opgelost zijn worden ze getest en toegevoegd.

In oude 20.1 releases zit nog een bug. Het blijkt dat mutatieberichten na verloop van tijd verdwijnen als ze niet opgehaald zijn. Dit is opgelost in recente releases. Gebruik daarom versie 20.1.437 of nieuwer (zie Invantive(R) SQL 22.1.70-BETA | Release Notes).

De *Incremental tabellen die zichtbaar zijn in recente 20.1 BETA versies zijn met deze kanttekeningen bruikbaar.

Meer informatie is te vinden op Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen.

Daarom zijn die momenteel niet beschikbaar; zodra deze bugs opgelost zijn worden ze getest en toegevoegd.

Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele “sync API”-tabellen.

Blijf je het bovenstaande topic updaten met wanneer er updates voor de incremental tabellen zijn? Dan kan ik dat gewoon in de gaten houden en hoef ik of iemand anders er geen topic voor te maken :slight_smile:

Bedankt voor de uitleg!

Het topic over sync API’s zal naar verwachting geheel 2021 bijgewerkt blijven worden. Voor daarna is de verwachting dat de sync API’s stabiel draaien en zal er niet specifiek over gecommuniceerd worden tenzij noodzakelijk voor gebruiksgemak.