Invantive cloud & monitoring enorm traag

Gelieve nogmaals te proberen. Er is zojuist een upgrade geplaatst. Upgrades worden meestal na 19:00 geplaatst en kunnen een downtime veroorzaken tussen 5 en 30 minuten.

Voor andere issues: is daar een voorbeeld van te geven of reeds geregistreerd in een ander topic?

In de logging is zo 123 enkel te zien dat er sprake is van veel langlopende requests op het Teamleader platform die elk meer dan 30 minuten duren. Hou er rekening mee dat afhankelijk van het abonnement het aantal parallelle downloads beperkt is tot bijvoorbeeld 1 of 4. Zodra alle slots in gebruik zijn, kan geen extra actie opgestart worden.

Voor Teamleader in het bijzonder geldt dat het verstandig is om voldoende te filteren. Indien er sprake is van duizenden records waarvoor de details opgevraagd moeten worden, dan kost dat erg veel tijd omdat per rij een API-call nodig is en er per minuut maar 25…60 calls gemaakt mogen worden. Soms kan via de V2 of V1-tabellen zonder custom fields een vele malen snellere query gemaakt worden, of bijvoorbeeld met een view zoals beschreven in Eigen database-views gebruiken voor SQL en BI-tools. Indien de data niet real-time hoeft te zijn, kan de data ook geladen worden in bijvoorbeeld een SQL Server database. Meer informatie in een vergelijkbaar geval is te vinden in Time-out bij het inlezen van TeamLeader tabel `Teamleader.V2Flat.InvoiceLinesAll` in PowerBI (itgenboe070). Voor assistentie in de optimalisatie kan gebruik gemaakt worden van de forums of een kort consult.