Invantive for Excel klaagt bij inloggen dat e-mailadres ongeldig is (itgenuty311)

Ik kan sinds vanmiddag ineens niet meer verbinden met Invantive Control for Excel naar Exact Online.

Vanochtend werkte alles nog perfect. Zie screenshot:

Invantive Control for Excel 20.2.139-PROD+1490 (itgenuty311)
Een of meer van de aangeleverde e-mailadressen ‘…’ zijn ongeldig.
Wilt u ze nu corrigeren?

Ik heb een Windows .net update geïnstalleerd.

Kan het hier iets mee te maken hebben?

Ik heb deze koppeling dagelijks meerdere keren nodig, dus dit is een serieus issue voor mij.

Het top-level domain ‘.nu’ hoort eigenlijk bij het half-onafhankelijke land Niue.

In het kader van onder andere informatiebeveiliging en intellectuele rechten vinden controles plaats op de service area. Het belang van dergelijke zichtbare en onzichtbare controles is op dit moment weer actueel omdat niet in alle landen dezelfde regels gelden en computerhuisvredebreuk ook door veel staten gebruikt wordt in de uitoefening van hun spelregels.

Het top-level domain ‘.nu’ is recent toegevoegd aan de automatische controles, waardoor e-mailadressen van Niue niet meer mogelijk waren.

Echter, de blokkade van alle e-mailadressen uit Niue is niet correct. Niue heeft aan het einde van de vorige eeuw met een non-profit organisatie afspraken gemaakt, waardoor het verstrekken van e-mailadressen niet meer onder de verantwoordelijkheid van de staat gebeurt. Sowieso valt het land onder het continent Oceanië, waar zowel de informatiebeveiliging, juridische kaders als intellectuele rechten vaak beter geborgd zijn dan in Nederland en daarom aan minder zware controles onderworpen is binnen de Invantive producten.

De TLD ‘.nu’ zal daarom afgevoerd worden van de lijst met niet-service area landen.

In de loop van vrijdagochtend zullen e-mailadressen eindigend op ‘.nu’ weer geaccepteerd worden.

Excuses voor het ongemak.

Het werkt weer.

Bedankt voor het snelle oplossen,