Itgenboe147 melding

Goedemorgen, uw collega verwijst me door naar het topic: Itgenboe161: The data download was cancelled bij SalesEntries op Exact Online.

Wij hebben een beperkte hoeveelheid data die we ophalen maar die na enkele minuten stopt met de error itgenboe147. Zojuist de waardes in de timeout value aangepast naar 1 uur en null waardes uitgesloten, zonder resultaat.

Enig idee hoe dit verholpen kan worden? Alvast bedankt!

Om welke OData URL gaat het?

Wat is de exacte foutmelding?

Wat staat er precies in de Advanced Editor in Power BI bij de bijbehorende downloadstap (zie Vermijd time-out fout bij Power BI OData download)?

Deze informatie is te vinden te vinden in Invantive Bridge Online Monitoring (zie Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring).

Tabelnaam: ExactOnlineREST.SalesInvoice.SalesInvoiceLines

Error uit Invantive support email:

Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 5 minutes, 20 seconds, waarschijnlijk vanwege een ontbrekende of onjuist geconfigureerde time-out in de Power BI- of Power Query-query. Optimaliseer uw query zoals beschreven op

Error na failed refresh in Power BI:

Error: DataSource.Error: OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host.

Ik kan de dataload van de OData query beperken met parameters als $filter en $select. $filter heb ik net kunnen toevoegen. Kan dat het probleem verhelpen?

Als ik $select met een aantal kolommen toevoeg geeft Power BI nog steeds alle kolommen als resultaat, maar staat in alle kolommen die niet in de select statement genoemd worden een error. Mis ik iets om een goede select statement te maken?

Ik gebruik zoals hoort als toevoeging aan de url &$select=kolomnaam,kolomnaam,kolomnaam.

Excuus, heb het issue schijnbaar zelf al opgelost met de specifiekere OData query. Kun je mij nog helpen met het select-statement-issue? Met de error values in niet geselecteerde kolommen in Power BI

Het zelf toevoegen van $filter of $select is niet gewenst; beter is gebruik van de selecteer kolommen-stap in Power BI en de filterstap in Power BI.

Het gebruik van SalesInvoiceLines is alleen in specifieke situaties aan te raden.

Beter is het gebruik van SalesInvoiceLinesIncremental of eventueel SalesInvoiceLinesBulk. Deze zullen na eerste download vele malen sneller zijn.

Hou hierbij rekening met Aansluitingsverschil tussen SalesInvoiceLinesBulk en SalesInvoiceLinesIncremental.

Ok, ik zal de OData query aanpassen. Dan kijk ik even of ik in de andere tabellen de informatie vind die ik nodig heb. Bedankt voor de hulp!

1 like

Ik begrijp de vraag niet. Wat is de vraag? Als ander onderwerp dan de itgenboe147-melding gelieve dan een nieuw topic te starten.

Ik heb geen vragen meer, dank voor je reactie. Ik zal kijken of ik de data uit salesinvoicelines ook in de genoemde alternatieve tabellen kan terugvinden.

Indien de itgenboe147 of andere time-out na 5 minuten plus/minus enkele second optreedt, dan is op 8 augustus 2022 een versie van Invantive Cloud in productie genomen die dit probleem oplost. Zie Hoe los ik een itgenboe147 of itgenboe161 melding op: The data download was geannuleerd / cancelled voor meer informatie.

Een verzamelartikel voor een mogelijk gerelateerd structureel probleem bij PowerBI OData-downloads en analyse of dit van toepassing is, is te vinden op: