Itgenboe161: De gegevensdownload werd geannuleerd na 5 minuten, 0 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker

Bij het verversen van een Power BI rapport krijg ik al een aantal dagen de volgende error tijdens het ophalen van JournalTransactionLines:

OLE DB or ODBC error:
[datasource.error] odata:
unable to read data from the transport connection:
the connection was closed.

Ik krijg vaker time-out errors maar dit probleem verhelpt zichzelf niet en blijft zich voortzetten. Ik zie dat Invantive Bridge Cloud service momenteel niet functioneel is, kan het hieraan liggen?

Aanvullen informatie 1

Kunt u aangeven hoe de Bridge Online momenteel niet actief is?

Aanvullen informatie 2

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Controleer gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.


image

Bridge online is niet actief volgens jullie eigen invantive status website: Invantive Status.

Dank voor toelichting. https://status.invantive.eu is nog niet in productie, alhoewel dat zeker verwarrend kan zijn. De productiestatus is te vinden op https://status.invantive.com.

De foutmelding itgenboe161 hangt waarschijnlijk samen met de overgang naar het Franse datacenter.

Een andere gebruiker heeft hetzelfde probleem na exact 5 minuten geen data ontvangen te hebben:

De 5 minuten is een hard in Power BI-ingebouwde limiet die verder beschreven wordt in bovenstaand artikel.

Advies is om de dataset te beperken zodat deze binnen 5 minuten opgehaald kan zijn, bijvoorbeeld met een filter op financialYear.

In een volgende versie zullen verbeteringen doorgevoerd worden om de kans op optreden te verkleinen.

U kunt ook overwegen om de gebruikte custom view te optimaliseren voor performance of kijken of er een vergelijkbare maar snellere view beschikbaar is binnen de Visma.net driver.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.