Itgenboe161; error bij ophalen data AFAS

Sinds een aantal dagen ervaren wij problemen met het ophalen van de ‘transactietabel’ vanuit AFAS. Deze tabel haalt circa ± 500.000 rijen op en heeft voorheen geen problemen opgeleverd.

Nu lijkt de tabel ‘oneindig’ lang te draaien alvorens hij time-out. De refresh van de dataset staat om 3 uur 's nachts gepland en om 12 uur 's middags.
De dataset stopt na 4 uur automatisch met draaien door de ingestelde time-out in power bi.
Kunnen jullie mij vertellen wat hier niet goed gaat en welke stappen er te adviseren zijn?

Zie hieronder 2 voorbeelden van vandaag:

Advies is om de URL via curl op te halen. Specificeer hierbij gebruikersnaam en wachtwoord als volgt:

curl --user john.doe@acme.com:secret --output resultaat.json URL

Lukt dit niet via curl? Voeg dan een screenshot toe van de bijbehorende downloadrequest in Bridge Online Monitoring. Controleer ook de inhoud van systeemberichten in hetzelfde tijdsvenster, evenals de duur van de API-verzoeken in het scherm “Sessie I/O’s”.

Lukt dit wel via curl? Controleer dan de werking van het gebruikte downloadtool.

Aanvulling op bovenstaand:

Het betreft verversingen in Power BI Service (powerbi.com). Op desktop laadt de data zonder enige problemen in. Echter duurt het dan wel langer dan dat we normaliter gewend zijn.
Na ± 30 minuten is de transactietabel volledig opgehaald en heeft deze ± 500.000 rijen opgehaald.
Het lijkt er dus op dat op Power BI Service iets misgaat.

Van Curl maken wij geen gebruik.

Blijkbaar treedt het probleem geisoleerd op de Power BI Service sinds kort op.

Advies is om de dimensionering van de Power BI Service te controleren en indien nodig aan te passen in overleg met Microsoft Support.