Itgenoda316 time-out bij ophalen van AFAS-data is overgang Profit 5 naar Profit 6

Een van onze klanten is vorige week overgegaan van AFAS Profit 5 naar Profit 6. Sinds dat zij zijn overgegaan krijgen wij dagelijks foutmeldingen van de data refresh in Power BI. Soms werkt de refresh wel, maar grotendeels van de tijd niet. Als het fout gaat krijgen wij deze foutmelding:

Weten jullie waar dit aan ligt?

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

itgenoda316
De verbinding met de website is onverwacht en met geweld verbroken om … voor redenen zoals onvoldoende rechten, het vastlopen van de website, het opnieuw opstarten van het systeem, het hard afsluiten van een externe host of firewallactie.
Het ophalen van gegevens is mislukt voor alle 10 pogingen gedurende 738 seconden.
Neem contact op met de API-ondersteuning van AFAS Online.

URL:

https://44564.rest.afas.online/profitrestservice/connectors????take=10000&filterJson=...

The operation has timed out.

De foutmelding betreft een time-out van AFAS Online die 10x achtereenvolgens optreedt bij het gebruik van een Get Connector.

Advies is om de GetConnector hetzij te optimaliseren door de logica in AFAS aan te passen en/of de paginagrootte te verlagen van 10000 naar bijvoorbeeld 1000, of om contact op te nemen met AFAS en als reproductiescenario de getoonde URL mee te sturen die de time-out error opwekt sinds Profit 6.

De URL is:

https://44564.rest.afas.online/profitrestservices/connectors/acme_budget3?take=10000&filterJson={"Filters":{"Filter":[{"@FilterId":"FilterAND","Field":[{"@FieldId":"Boekjaar","@OperatorType":2,"#text":2024},{"@FieldId":"Budgetscenario","@OperatorType":1,"#text":"002"},{"@FieldId":"Periode","@OperatorType":7,"#text":0},{"@FieldId":"Bedrag_budget","@OperatorType":7,"#text":0.0}]}]}}&orderbyfieldids=Administratie,Boekjaar,Periode,Administratie_2,Budgetscenario,Rekeningnummer